Med drøye tre uker igjen til lansering får vi stadig vite litt mer om Star Wars Battlefront II. I forrige uke satt EA scenen for enspillerkampanjen med en flunkende ny trailer, og nå vet vi mer om omfanget til den delen av spillet.
I et intervju med nettstedet Press Start forteller David Robillard – produsent for utvikler Motive – at det vil ta omtrent fem til syv timer å spille seg gjennom kampanjen. Ifølge utvikleren skal lengden by på en god balanse mellom historie og gameplay, uten at opplevelsen blir for langdryg:
– Vi ønsket å holde fokuset rettet mot Star Wars-fantasien spillere er der for å oppleve, og ikke trekke det ut i all evighet, forklarte han.
På spørsmål om vi kan forvente historieutvidelser til spillet, svarte Robillard at det beror på kampanjens mottakelse. Fra tidligere vet vi at Star Wars Battlefront II dropper sesongpass til fordel for gratis tilleggsinnhold til flerspillerdelen, men om eventuelle enspillerutvidelser også vil gis bort er vanskelig å spekulere i.
Star Wars i bøtter og spann
Star Wars Battlefront II valser inn på PC, PlayStation 4 og Xbox One den 17. november, med en god porsjon med innhold enn sin forgjenger. Foruten enspillerkampanjen frister EA med en flerspillerdel som omfavner samtlige perioder fra stjernekrigen, med figurer og områder fra trilogien, forløperne og de nye filmene.
Vi fikk en sniktitt på spillet under årets E3-messe, og vår egen Andreas Bjørnbekk var spent på de ulike endringene fra forgjengeren:
– Det blir veldig spennende å finne ut av hvor dype disse endringene ender opp med å bli, og hvor forskjellig det vil føles å spille som klonesoldater, droider, og opprørere. At Star Wars: Battlefront II er ambisiøst og lover mye er etablert for lenge siden, men om DICE faktisk klarer å levere noe som overgår forgjengeren gjenstår å se, skrev han den gang.
Ikke alle er fornøyde med Star Wars Battlefront II.
Flere er bekymret for spillets mikrotransaksjoner »