Seven Kingdoms-serien har aldri slått helt an blant gamere, til tross for god kritikk og flere svært spennende elementer. Nå prøver Trevor Chan og Enlight igjen, med Seven Kingdoms: Conquest. Dette spillet utvikles i samarbeid med Infinite Interactive, og skal etter planen lanseres i september.
Spillet omhandler 6000 år med krigføring mellom demoner og mennesker, og det hele starter 3000 år før Kristus, i oldtidens Egypt. De to kreftene møtes så til strid hvert tusende år, og det hele ender opp i en episk kamp tusen år inn i fremtiden.
Seven Kingdoms: Conquest vil inneholde alle de elementene som har gjort tidligere spill i serien unike, og metodene for spionasje, handel og diplomati vil være rimelig uforandret. I tillegg får vi en kraftig 3D-motor, et kartredigeringsverktøy, helter og magiske vesener, samt mulighet for å bruke både magi og teknologi.
Spillet lar deg kontrollere syv ulike menneskelige sivilisasjoner og syv ulike demonraser, og tilbyr både kampanjer og "skirmish"-kart, samt flerspiller for opp til åtte spillere over nettet eller LAN. Utviklerne lover også et flott, orkestralsk lydspor, slik som i tidligere spill i serien, hvor norske Bjørn Lynne stod for musikken (om det er han som har fått jobben også denne gangen vet vi ikke).