Utviklingen av Dead Island 2 går en usikker fremtid i møte etter at spillets utvikler har blitt fjernet fra prosjektet. I en uttalelse til Eurogamer forteller utgiver Deep Silver at de ønsker å lage den oppfølgeren Dead Island-fans fortjener, og etter nøye vurdering har de avbrutt samarbeidet med Spec Ops: The Line-utvikler Yager.
Nyheten kommer to måneder etter at spillet måtte utsettes til neste år. Dead Island 2 skulle opprinnelig lanseres på PlayStation 4, Xbox One og PC tidligere i år, men planen ble endret da utviklerne innså at de ikke ville klare å levere det spillet de hadde sett for seg.
Deep Silver forsikrer om at utviklingen av spillet fortsetter, men ville ikke si noe om hvem som får ansvaret for prosjektet eller hvordan dette vil påvirke selve spillet:
– Vi fortsetter jobben med å bringe vår visjon for spillet til live, og vi vil dele mer informasjon på et senere tidspunkt.
Zombieutbrudd i California
Dead Island 2 ble annonsert under fjorårets E3-messe, denne gangen uten polske Techland som lagde de tidligere spillene i serien. På tross av navnet er handlingen for første gang satt til fastlandet og det er Californias tur til å bli invadert av de levende døde.
Under annonseringen lovet Deep Silver en actionfylt lekekasse full av overdrevne personligheter og horder med zombier. Sist vi hørte skulle Dead Island 2 støtte samarbeidsspill for opptil åtte spillere samtidig med rollespillelementer og ulike klasser å velge mellom.
Seriens forrige spill greide ikke å imponere.
Dead Island: Riptide byr ikke på noe nytt, bare mer av det gamle »