Enda et studio skal bryne seg på Call of Duty

Activision utvider utviklingstiden til skytespillgiganten.

Call of Duty: Ghosts slo ikke helt an.
Activision Blizzard

Helt siden Call of Duty 2 i 2006 har Activisions to storutviklere Infinity Ward og Treyarch vekslet på å produsere hvert sitt spill i skytespillserien. Dette har åpnet for at Activision kan pumpe ut ett Call of Duty-spill i året, sett at studioene klarer å presse ut et nytt spill med bare to år på snekkerbenken.

Sledgehammer er med

Nå kaster Activision nok et studio inn i miksen – Sledgehammer Games, som tidligere har hjulpet Infinity Ward med å ferdigstille Call of Duty: Modern Warfare 3, blir den tredje utvikleren som skal være med i maskineriet. Dette forteller Activision-sjef Bobby Kotick i utgiverens finansmøte natt til fredag.

Call of Duty: Ghosts fikk ikke trampeklapp her på Gamer.no.

Dermed har hvert nye innslag i Call of Duty-serien fra nå av tre år å bruke på utvikling, noe som kan komme godt med. Serien har blitt anklaget for å traske opp samme sti år etter år, og ett ekstra år med utviklingstid kan være det som trengs for å sprøyte nytt liv inn i formelen.

Fjorårets Call of Duty: Ghosts fikk rimelig hard medfart her på Gamer.no, og særlig enspillerkampanjen ble trukket frem som labrere enn vanlig.

Destiny i høst

Destiny.

Activision pøste på med noen flere nyhetsbiter i møtet. Storspillet Destiny, utviklet av Halo-studioet Bungie, kommer i september i år. Planen er også å kjøre en betatest i sommer, forteller Kotick.

Destiny skal bli et langvarig prosjekt for Bungie, og håper å holde historien gående i minst ti år frem i tid. For å klare dette satser studioet på hyppige oppdaterigner, og en verden som utvikler seg over tid.

Vi snakket litt med Bungie under Gamescom i fjor.
Destiny skal tilby noe nytt hver gang du skrur på spillet, lovet de da »

Siste fra forsiden