Da det turbaserte strategispillet Elemental: War of Magic ble lansert i fjor, var det med en rekke feil og mangler. Heldigvis har utvikler Stardock tatt ansvar, og jobbet jevnt og trutt med å forbedre spillet sitt. I oktober ansatte de også skaperen av kritikerroste Fall from Heaven for å lede det videre arbeidet med spillet.
Nå har de kunngjort en utvidelsespakke, Elemental: Fallen Enchantress. Denne skal ifølge pressemeldingen inkludere en rekke nyheter, inkludert et helt nytt kampsystem, mer sofistikert magi, et oppdatert økonomisystem, nye spillmekanikker og massevis av nye vesener, oppdrag, og så videre.
Spillerne får utforske nye områder i Elementals verden, og noen av stedene vil være farlige landområder som ikke kan koloniseres før du har fått bukt på truslene de har å by på. Et eksempel er en massiv sprekke i jorden hvor det strømmer ut demoner og elementmonstre helt til du utfordrer og vinner over den mektige faren som skjuler seg i dypet.
– I Fallen Enchantress ønsket vi at fokus skal være på å utforske verden utenfor sivilisasjonens grenser. Landområdene ligger ikke bare og venter på deg, men må overvinnes. Den har unike steder, hvert med deres egen historie og voktere, sier hoveddesigner Derek Paxton.
Selv om det å utforske verden nå er mye farligere enn før, er belønningene også mye større. Ved å overvinne mektige fiender kan du for eksempel få magiske gjenstander som gir deg store fordeler.
Elemental: Fallen Enchantress forventes å bli lansert til sommeren. Hvis du kjøpte War of Magic i fjor, får du utvidelsen helt gratis (utvilsomt som et stort plaster på såret fra Stardock). Nye Elemental-kjøpere må imidlertid betale.
Stardock har nylig også ansatt hoveddesigneren fra Civilization V og fantasy-forfatter David Stern for å hjelpe med Elementals videre utvikling.