FromSoftware dukket denne uken opp på Taipei Game Show, for å snakke mer om Elden Ring. Gjennom en 45 minutter lang presentasjon la produsent Yasuhiro Kitao frem flere detaljer, svarte på spørsmål fra fans og viste nye glimt fra det kommende spillet.
I presentasjonen – som du kan se øverst i artikkelen – snakket Kitao blant annet om Elden Rings fokus på valgfrihet knyttet til spillestil. Her blir det enda mer variasjon enn i for eksempel Dark Souls, med utallige måter å takle fiender på.
Overgangen til en åpen verden gir spillet også et mer taktisk element. Ettersom spillere stort sett får øye på fiender før kampen begynner, kan man bruke varierte strategier – ved for eksempel å først knerte noen beist på avstand med pil og bue, før man går inn i nærkamp. De mer utstrakte omgivelsene gjør det også lettere å snike seg usett forbi grupper med fiender.
Som spillsjef Hidetaka Miyazaki har uttalt tidligere kan spillet fullføres på rundt 30 timer. Da får man riktignok ikke se alt Elden Ring har å by på, ettersom en rekke grotter, slott og andre områder i spillet er valgfrie.
Faktisk blir det ikke mulig å få med seg absolutt alt på første gjennomspilling, sa Kitao, ettersom historien kan gå i forskjellige retninger. Som i Dark Souls og Bloodborne blir det riktignok mulig å ta med seg alt av våpen og magi videre når man fullfører eventyret og begynner på nytt.
Ellers kunne Kitao bekrefte at Elden Ring er sendt til opptrykking. Det blir dermed ingen flere utsettelser, men teamet jobber enda med en oppdatering som må lastes ned på lanseringsdagen.
Elden Ring slippes 25. februar, for PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One og Xbox Series X/S.
Vi har testet Elden Ring.
Les vårt førsteinntrykk av spillet her »