Elden Ring

Elden Ring lar deg velge mellom 4K-oppløsning eller 60 bilder i sekundet på PlayStation 5 og Xbox Series X/S

FromSoftware

Spillere som plukker opp Elden Ring på PlayStation 5 eller Xbox Series X/S kan velge å spille i 4K-oppløsning eller 60 bilder i sekundet. Det kommer frem fra spillets oppføringer hos GameStop (via Eurogamer).

Elden Ring.
FromSoftware

Som butikken forklarer vil det etterlengtede FromSoftware-spillet tilby en Graphic Mode for økt visuell kvalitet, og en Performance Mode for bedre bildeflyt.

Dette blir første gang konsollspillere får muligheten til å oppleve et FromSoft-spill i 60 bilder i sekundet.

Fem forskjellige klasser

I andre Elden Ring-nyheter har FromSoft avslørt de fem ulike klassene som er tilgjengelige i spillet. Disse er Warrior, Enchanted Knight, Prophet, Champion og Bloody Wolf.

Akkurat hvordan de skiller seg fra hverandre kom ikke frem hva utviklerens Twitter-melding. Basert på bildene ser det imidlertid ut til at opplegget ikke blir veldig ulikt klassesystemene i Demon's Souls og Dark Souls.

Elden Ring slippes 25. februar på PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S og PC.

LES OGSÅ: Ny video viser 20 minutter fra Elden Ring »

Kommentarer (22)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
sedsberg
3 år siden

Ikke 4K 60?? Er ikke dette siste generasjons konsoller? Forrige generasjon var jo 4K den også. Skulle tro man heller burde hatt valget mellom 8K og 4K 60.

AlpakkaMafakka
3 år siden
sedsberg skrev (30 minutter siden):

Ikke 4K 60?? Er ikke dette siste generasjons konsoller? Forrige generasjon var jo 4K den også. Skulle tro man heller burde hatt valget mellom 8K og 4K 60.

Dette er nok mer en utfordring med From Software's spillmotor enn konsollene. From Software spill har alltid vært litt "utdatert" grafisk sett på nyere konsoller, spesielt siden disse type spill har et økt fokus på minst mulig FPS-drop og ting som kan hindre selve gameplay-følelsen.

Om de bruker den gamle spillmotoren som de lagde Sekiro og Dark Souls-serien med så er det ikke veldig rart at de kan slite med å oppnå 4K + 60FPS.

I tillegg har Elden Ring et fokus på Open-World som igjen er mer krevende for motoren.

tigerdyr
3 år siden
33 minutes ago, sedsberg said:

Ikke 4K 60?? Er ikke dette siste generasjons konsoller? Forrige generasjon var jo 4K den også. Skulle tro man heller burde hatt valget mellom 8K og 4K 60.

8K?  Nesten ingen har 8K TV og å forvente at en spillkontroll til noen få tusenlappen ville kunne håndtere 8K bra i spill synes jeg egentlig er å forvente i overkant mye i dag.  Jeg er imidlertid enig i at 4K 60 bør være oppnåelig, men det kommer jo også an på utviklerne, ikke kun konsollen. 

Iki
3 år siden
sedsberg skrev:

Ikke 4K 60?? Er ikke dette siste generasjons konsoller? Forrige generasjon var jo 4K den også. Skulle tro man heller burde hatt valget mellom 8K og 4K 60.

Er nok snakk om oppskalert 4k 60 (som var 30fps forrige gen) eller full 4k 30 (som nesten ingen spill hadde)
thejazzpolice
3 år siden

"Dette blir første gang konsollspillere får muligheten til å oppleve et FromSoft-spill i 60 bilder i sekundet."

Første gang for førsteutgivelsen på konsoll, kanskje; både Dark Souls Remastered og DS II: SotFS kjører i hvert fall opp mot 60 fps på PS4. Sekiro og DS III kjører begge i 60 fps på PS5. Samme med Demon's Souls-remaken...

Siste fra forsiden