Eksperimenterer med konsepter til nytt Zelda

Miyamoto ønsker å nå et stort marked med neste Zelda-spill.

Da den grønnkledde alvehelten Link dukket opp på lerretet da Nintendo først avduket Wii U i fjor, ljomet hele salen. Zelda-helten hadde aldri sett bedre ut, og demonstrasjonen viste noen hint om hva Nintendo-fans kanskje kunne få i The Legend of Zelda-serien fremover.

Ventetiden kan vise seg å bli ganske lang. Under ett intervju med Entertainment Weekly kommenterte Zelda-pappa Shigeru Miyamoto på hvordan utviklingen av et nytt Zelda-spill for Wii U lå an.

– Vi jobber med et antall med ulike eksperimenter, og når vi føler vi har funnet det eksperimentet som kan hjelpe oss med å gi ut et Zelda-spill til et stort marked, kommer vi til å annonsere det, sa Miyamoto.

Videre meddelte den legendariske spillskaperen at det ikke er sikkert at bevegelseskontrollsystemet fra seriens forrige spill, The Legend of Zelda: Skyward Sword, blir å returnere i neste innslag.

The Legend of Zelda: Skyward Sword høstet mye ros da det kom i fjor.

– I det siste spillet, Skyward Sword, brukte du bevegelseskontroller til å bruke våpnene og utstyret, og jeg følte det var veldig underholdende, men det var enkelte som ikke greide å gjøre dette. Flere av disse stoppet å spille midtveis i spillet. Vi er nå i en fase der vi ser bakover og undersøker hva som fungerte godt, hva som ikke fungerte så godt, og hvordan vi kan utvikle opplevelsen videre.

Akkurat hvordan opplevelsen skal utvikles videre vites ikke, men Nintendo har ikke vært fremmed for å gjøre nye ting med spillmekanikken i spillene sine opp gjennom årene.

Ros til Skyward Sword

The Legend of Zelda: Skyward Sword fikk masse ros da det ble sluppet i fjor høst. Vår anmelder, Øystein Furevik, følte spillet ikke var feilfritt, men var så imponert av helheten at han smekket til med karakteren ni av ti.

– The Legend of Zelda: Skyward Sword hører hjemme i biblioteket til en hver spillentusiast. Det er ett slikt spel som vil fortelle deg hvorfor du spiller. Du lar deg velvillig utfordre, provosere og engasjere om hverandre i ett spel som nekter å slippe deg før du har sett alt det har å by på, skrev Øystein.

Les også: Anmeldelse: The Legend of Zelda: Skyward Sword Les også: Slik blir Pikmin 3 på Wii U

Siste fra forsiden