Intervju

Eksklusivt Middle-earth Online-intervju

Middle-earth Online, det kommende onlinespillet basert på Tolkiens fantastiske verden, er som en stor, sort boks av mystikk som bare må tittes inn i. Vi tok en prat med utviklerne bak spillet for å finne ut hva det er som gjør at Middle-earth Online vil stå ut i den enorme mengden av onlinespill som florerer på markedet.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Gamer.no: Er det noen slags politiske modeller implementert, og finnes det konger og adel? Vil spillerne kunne stige inn i politiske roller for å gjøre den sosiale matrisen mer interessant?

JA: Det er foreløpig ingen planer om noen systemer som skal støtte opp om politiske modeller med konger og adel. Det er naturligvis ingenting som hindrer spillerne i å rollespille disse rollene innenfor deres “Kinship”. Lederen for et “Kinship” kan blant annet utnevne en etterfølger hvis han ønsker det.

Gamer.no: Det å gjøre karakteren din unik utseendemessig blir stadig viktigere i onlinespill, og Star Wars Galaxies har blant annet skapt en helt ny standard innenfor sjangeren. Hvordan vil spillere i Middle-earth Online kunne konfigurere sitt utseende? Hvor viktig vil klær, rustninger og annet utstyr være for en figurs presentasjon?

JA: Vi jobber enda med hvilke askepter ved spillernes utseende som kan konfigureres. Rustninger og utstyr, som i mange rollespill, vil vise hvor mektig og unik du er.

Gamer.no: Dere har den luksusen hvor dere kan lære fra andre utvikleres feil. Gi oss noen få eksempler på hva andre onlinespill har gjort og som dere prøver å unngå i Middle-earth Online.

CRT: Jeg er absolutt en tilhenger av mange andre onlinespill. Vi spiller, erm, studerer dem. Vi har et godt bilde over hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Jeg tror en av de største problemene vi står opp i mot, er det kjente “time-sink”-problemet (mye tid i spillene går på å vente uten å gjøre noe, red.). Vi vil at mennesker som kun har noen få timer i uken til å spille, skal ha det gøy, men samtidig belønne dem som har mer tid til å spille.

Gamer.no: Spørsmålet er uunngåelig: Hva er det som gjør at Middle-earth Online vil stå ut fra alle de andre onlinespillene? Og du har ikke lov til å si at det er pågrunn av Ringenes Herre-settingen!

CRT: Vel, bortsett fra Det Jeg Ikke Har Lov Til Å Si, finner du vårt karakterutviklingssystem, “Corruption”- og “Virtue”-systemet, og de mange oppdragene og den episke historien. Vårt “PvP”-system vil også være forskjellig, men Jeg Har Ikke Lov Til Å Snakke Om Det Heller.

Gamer.no Og til sist, det vi alle bare simpelthen må vite: Vil vi kunne temme en Olliphant?

JA: Ved lansering, nei, men det er definitivt noe jeg har på ønskelisten for en ekspansjon.

Vi takker Turbine Entertainment for intervjuet og ønsker dem lykke til videre med utviklingen av Middle-earth Online. Vi kommer tilbake med mer informasjon om spillet så snart vi vet mer.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Siste fra forsiden