I en finansmelding forteller Eidos at de sannsynligvis vil gå med et lite tap i dette finansåret, og at de har startet en vurdering av de strategiske mulighetene sine. Det de prøver å finne ut er hvordan de best kan utnytte sine intellektuelle eiendommer (franchiser) og utviklingskapasiteter. Før Eidos kom med denne meldingen ventet analytikere at selskapet skulle få et overskudd på omtrent 7.5 millioner britiske pund (før skatt).
Eidos har hatt variabelt hell med det siste årets titler, og flere viktige spill har solgt dårligere enn forventet. I tillegg har de utsatt en av sommerens viktigste titler, Shellshock: Nam '67, til september. Dette vil si at de første salgsinntektene fra Guerilla Games sitt kontroversielle krigsspill ikke vil komme inn under dette årets finanser.
Eidos forteller at spillet er ferdigutviklet (og at PS2-versjonen er godkjent av SCEE), men at de ikke ønsker å lansere spillet på sommeren, som normalt ikke er den beste sesongen for spillsalg. Ved å utsette spillet til høsten sikrer de at det kan levere sitt fulle potensial når det endelig kommer på markedet.