Sent i forrige uke bekreftet Electronic Arts at de jobbet med Wing Commander Arena for Xbox Live Arcade. Spillet fokuserer på arkadebasert kamp mellom ulike romskip fra Wing Commander-universet, men bortsett fra navnet og de kjente skipene, er det lite som minner om de gamle spillene i serien her.
Wing Commander Arena sees nemlig skrått ovenfra (cockpitene fra tidligere spill er altså borte), og gameplayet ser på mange måter ut til å minne mer om en flerspillerversjon av Asteroids enn en ekte Wing Commander-etterfølger. Dette er selvsagt ikke negativt i seg selv, men det kan være greit å holde jubelen i sjakk om du forventet et spill som var tro mot de klassiske forgjengerne.
I Wing Commander Arena får opp til 16 spillere kjempe mot hverandre over Xbox Live. Spillet kommer med fire moduser (inkludert enspiller og lagbasert og individuell "deathmatch"), åtte spillområder og et raskt og arkadefokusert gameplay. Lanseringen vil finne sted til sommeren, og utviklingen foregår hos Gaia Industries (som også står for det kommende XLA-spillet Street Trace NYC).