I fjor kunngjorde Electronic Arts actionspillet Tiberium. I Tiberium skulle vi få spille en barsk soldat på oppdrag i spilluniverset fra Command & Conquer-serien, men nå har spillgiganten stoppet prosjektet og oppløst utviklergruppen som jobbet med det.
Teaser for det kansellerte prosjektet
Vis størreTeaser for det kansellerte prosjektet
- action
- spill
- xbox 360
- pc
- playstation 3
- taktisk
- tiberium
– EA har stoppet arbeidet på Tiberium med øyeblikkelig virkning. Spillet møtte ikke utviklerne og EA Games høye krav til kvalitet, forteller EAs Mariam Sughayer til Edge.
Utviklerne som jobbet med prosjektet skal forflyttes til andre grupper hos EA Games, og hvis ikke det er mulig skal de få hjelp til å finne jobber hos andre avdelinger av EA.
EA Games Mike Verdu forteller at Tiberium slet lenge før det ble kansellert:
– Spillet hadde fundamentale problemer med designet fra starten av. Vi kjempet for løse problemene, men vi lykkes ikke. Spillet var rett og slett ikke godt nok til å leve opp til verken våre eller forbrukernes standarder.