Et av flere britiske Kickstarter-prosjekter som dukket opp ved månedsskiftet var Sui Generis, et isometrisk rollespill som ved første øyekast virker ganske tradisjonelt. Det har imidlertid flere spennende ess i ermet, og et av dem er kampsystemet.
I en ny video fra det uferdige spillet demonstreres systemet, og vi får se hvordan det hele styres av en realistisk fysikksimulering. Figurene bruker nemlig ikke forhåndsanimerte bevegelser, men dynamiske bevegelser som skapes i sanntid basert på ting som balanse og kraft. Når du slår en fiende overende, er det med andre ord ikke fordi du brukte et angrep hvor det var en skriptet mulighet for at fienden skulle falle, men fordi han faktisk blir slått ned av trykket fra slaget ditt.
Sui Generis skilter også med flere andre spennende elementer, inkludert en spillmotor som simulerer alt fra dynamiske skyer i himmelen til hvordan lyden av torden når deg, basert på hvor lynet slo ned.
Utviklerne ber om 150 000 britiske pund (cirka 1,3 millioner kroner), og med 22 dager igjen av kampanjen har de samlet inn cirka 12% av beløpet. Hvis Kickstarter-kampanjen lykkes vil de få mulighet til å sette de virkelige jobbene sine til side og fokusere maksimalt på spillet sitt.
Du kan se en fullstendig gjennomgang av prosjektet i Kickstarter-videoen under artikkelen.
Les også: Project Eternity runder av med ny Kickstarter-rekord
Les også: Kommentar: Rollespillene er ikke som de en gang var