Dynamisk kamp i nytt rollespill

Kickstarter-spillet Sui Generis viser frem spennende kampsystem.

Et av flere britiske Kickstarter-prosjekter som dukket opp ved månedsskiftet var Sui Generis, et isometrisk rollespill som ved første øyekast virker ganske tradisjonelt. Det har imidlertid flere spennende ess i ermet, og et av dem er kampsystemet.

I en ny video fra det uferdige spillet demonstreres systemet, og vi får se hvordan det hele styres av en realistisk fysikksimulering. Figurene bruker nemlig ikke forhåndsanimerte bevegelser, men dynamiske bevegelser som skapes i sanntid basert på ting som balanse og kraft. Når du slår en fiende overende, er det med andre ord ikke fordi du brukte et angrep hvor det var en skriptet mulighet for at fienden skulle falle, men fordi han faktisk blir slått ned av trykket fra slaget ditt.

Sui Generis skilter også med flere andre spennende elementer, inkludert en spillmotor som simulerer alt fra dynamiske skyer i himmelen til hvordan lyden av torden når deg, basert på hvor lynet slo ned.

Utviklerne ber om 150 000 britiske pund (cirka 1,3 millioner kroner), og med 22 dager igjen av kampanjen har de samlet inn cirka 12% av beløpet. Hvis Kickstarter-kampanjen lykkes vil de få mulighet til å sette de virkelige jobbene sine til side og fokusere maksimalt på spillet sitt.

Du kan se en fullstendig gjennomgang av prosjektet i Kickstarter-videoen under artikkelen.

Les også: Project Eternity runder av med ny Kickstarter-rekord
Les også: Kommentar: Rollespillene er ikke som de en gang var

Ledige stillinger

Kommentarer (7)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Lachrymol
12 år siden

Kule elementer, men foreløpig ser det ut som artige gimmicks, og ikke noe som bidrar til bedre gameplay.

JTBringe
12 år siden

Kampsystemet virket veldig interessant, men det trenger nok en god del polish før de kan si seg ferdig med det.

Editoren var for øvrig veldig bra laget.

Hadde vært interessant å lekt seg litt med den :D

MrLeivdal
12 år siden

de burde legge til skills for hvert specific våpen, slik at desto mer du bruker et spesifikk våpen får du bedre balanse og kan dukke unna fienden lettere

FenrisC0de
12 år siden

Synes dette virker utrolig lovende! Hvis man leser mer om spillet på Kickstarter-siden får jeg virkelig et inntrykk at dette kan bli en unik og spennnede spillopplevelse!

Loeftw
12 år siden

hahahah, morsomste kampsystemet jeg har sett. "Halla, skal vi drikke oss drita og sloss mot et kjempetroll?" Han main characteren var godt påvirket av etanol. Haha

 

Siste fra forsiden