Skal vi tro Square Enix-sjefen, Yosuke Matsuda, er det vanskelig å se potensialet til et spill allerede ved første tittel. Toppsjefen tror nemlig at man må prøve et par ganger før man kan se om et spill er levedyktig eller ikke. Dette forteller han i et intervju med det japanske spillbladet Famitsu (via Kotaku).
– Ser vi tilbake på spillindustrien ser vi mange spill som tar av eller får sitt gjennombrudd ved sitt tredje spill. Det er selvfølgelig tilfeller der det motsatte stemmer. Men uansett trenger du minst tre spill før du kan se om en merkevare kommer til å bli en skikkelig suksess eller ikke, sier han i intervjuet.
Håper nytt spill kan bli serie
Intervjuet handler først og fremst om Square Enix' mystiske Project Setsuna som vi ikke har hørt eller sett så mye av ennå. Prosjektet skal lages av det nyetablerte spillstudioet Tokyo RPG Factory, og skal etter sigende spille på melankoli.
I intervjuet forteller Matsuda at han håper at det nye spillet kan bli en serie, men at det må nå noen mål for å få til det. Det er ikke kjent når spillet kommer, og så langt har vi kun sett konseptkunst fra prosjektet.
Tomb Raider fikk skyld for utgiverens underskudd – nå er det seriens bestselger »