I Deus Ex: Mankind Divided kan du fullføre hele spillet uten å bli oppdaget av en eneste fiende. Spillets direktør, Jean-Francois Dugas, bekreftet via Twitter at det til og med blir mulig å unngå spillets sjefskamper.
Sniking er på ingen måte en ny funksjon i serien. I Deus Ex: Human Revolution fra 2011 kunne spillere bruke ikke-dødelige metoder for å komme seg forbi fiender. Unntaket var spillets sjefskamper der spillere som oftest var nødt til å ty til vold for å kunne ta seg videre.
Dette skapte problemer for spillere som spesialiserte figurene sine til å bruke sniking fremfor vold, og utvikler Eidos Montreal fikk kritikk for designvalget. Senere ble det imidlertid klart at sjefskampene ble utviklet av et annet studio hvis sjef innrømmet å ha liten kjennskap til Deus Ex-serien.
Eidos Montreal vil ikke gjøre samme feilen igjen, og i det neste Deus Ex-spillet blir det altså flere muligheter rundt sjefskampene. Dugas røper ikke nøyaktig hvordan kampene blir annerledes, men mest sannsynlig vil spillere kunne finne alternative løsninger for å kvitte seg med spillets vanskeligere fiender fremfor å kunne ignorere dem helt.
Nye eventyr for Adam Jensen
Utgiver Square Enix annonserte Deus Ex: Mankind Divided tidligere denne måneden gjennom en interaktiv avsløring som gikk over tre dager. Seriens neste kapittel finner sted to år etter hendelsene i Human Revolution, og nok en gang får vi spille som den skjeggete helten Adam Jensen.
Denne gangen er han med i en spesialgruppe som jakter på terrorister med augmentert kropp. Med en ny drakt og nye ferdigheter må Jensen bruke sniking eller kamp for å ta seg gjennom enhver situasjon han stilles overfor.
En lanseringsdato er ikke klar enda, men spillet kommer til PlayStation 4, Xbox One og PC.
Square Enix annonserte enda et nytt spill denne måneden.
Det blir nye eventyr i den japanske rollespillserien Star Ocean »