Skaperne av Divinity-serien har annonsert sitt nye spill, og det har både sterke likhetstrekk og store ulikheter med deres forrige utgivelse, Divinity II: The Dragon Knight Saga. Det nye spillet heter Dragon Commander, er satt til Divinity-universet men er ikke noe rollespill.
I stedet er det en slags sjangerblanding der du får bygge store hærer og ta over Divinity-universet gjennom turbasert strategi (tilsynelatende litt som i Total War-spillene), samtidig som du får lede disse hærene i sanntidsbaserte kamper hvor du selv får rollen som en ildpustende drage på slagmarken.
For å vinne må du bruke magi, list og taktikk, og det skrytes av at du får skape allianser, søke eldgammel magi, flørte med mektige prinsesser, torturere uskyldige smådjevler og så videre. Du må også konversere med mange rare folk, gjøre viktige valg og drive forskning.
Det skrytes også av en flerspillerdel hvor du får kjempe om makten online.
Nøyaktig hvordan alt dette fungerer i praksis er vanskelig å vite, men Larian-sjef Swen Vincke er svært fornøyd, og sier teamet hans har hatt det mye artigere under utviklingen av Dragon Commander enn de hadde da de laget Divinity II.
Det er ikke klart hvilke plattformer spillet kommer til utenom PC.