Doom introduserer bevegelsesstyring på Nintendo Switch

Ny oppdatering byr på flere endringer for skytespillet.

Bethesda rullet denne uken ut en oppdatering for Doom på Nintendo Switch, som introduserer en helt ny måte å spille på. Spillere kan nå benytte seg av bevegelsesstyring for å meie ned demonhordene, en funksjon fans skal ha etterspurt i lengre tid.

Bethesda viser frem bevegelsesstyring i Switch-utgaven av Doom.
Bethesda

Bevegelsesstyringen i Doom fungerer på samme måte som for eksempel Splatoon 2 eller The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Spiller du i håndholdt modus kan du bevege konsollen for å se deg rundt i spillet, mens bevegelse av høyre Joy-Con tar seg av siktingen om du spiller i TV-modus.

Bevegelseskontrollene kan også brukes sammen med analogspakene, slik at du slipper å snu deg helt rundt i stolen mens du spiller. Hvordan det fungerer kan du se i videoen over.

Flere endringer

Ellers introduserer oppdateringen et nytt gruppesystem til flerspillerdelen, som skal gjøre det lettere å samle vennegjengen for en spilløkt. Bethesda har også justert litt på ytelsen, og lover bedre oppløsning i enkelte områder og diverse andre optimaliseringer. Du kan lese mer om oppdateringen på utviklerens nettsider.

Doom kom til Nintendo Switch 10. november i fjor, halvannet år etter den opprinnelige lanseringen på PC, PlayStation 4 og Xbox One. Tross noen visuelle og ytelsesbaserte nedgraderinger mente vår skribent at Switch-versjonen holdt seg svært godt:

– Ikke bare har id Software kokt sammen et spill som ble bedre enn jeg tror de fleste forventet da det kom ut på vårparten i [2016]. De har også, med hjelp fra Panic Button, klart å få til en portering til en teknisk underlegen konsoll som fungerer bedre enn det var grunn til å forvente, kommenterte Bjarte Wathne Helgesen.

Doom fikk også en VR-utgave i fjor.
Den var vi ikke like begeistret for »

Siste fra forsiden