Divinity-skaperen jobber med to nye rollespill

Vil bygge videre på fundamentet fra Original Sin.

Larian

Belgiske Larian har hatt stor suksess med rollespillet Divinity: Original Sin, som takket være folkefinansiering og en periode i «early access» endte opp som et av årets aller beste spill.

Nytt studio, nye spill

Nå har de startet et nytt studio i Quebec, og ansatt en bråte nye folk. Blant annet skal de jobbe med å videreutvikle Divinity: Original Sin slik at det blir enda bedre.

Oppsummering av Divinity-året.

Men de har også to nye rollespill på gang. Begge disse skal kjøre på motoren som ble utviklet for Original Sin, noe som gir dem en solid tjuvstart på utviklingen som ikke «forgjengeren» hadde.

Samtidig vil alle de videre forbedringene Divinity: Original Sin får, også kunne brukes til å gjøre de kommende spillene enda bedre.

Larian-sjefen Swen Vincke, som røper dette i en ny bloggpost, vil imidlertid ikke ut med særlig mye informasjon om de kommende spillene.

Larians nye Quebec-kontor. Litt tomt, fortsatt.

Han sier at vi kan se frem til mye av det samme som vi allerede har fått, og trekker frem interaktive miljøer fullpakket av innhold, og stor frihet til å gjøre hva man vil som grunnpillarer i Larians kommende spill. I tillegg ønsker studioet å prøve nye ting.

Vår anmelder, Kristian Aasgård, var svært fornøyd med Divinity: Original Sin:

Divinity: Original Sin krever litt av spilleren, og tempoet er tidvis lavt, men belønningen for den som lever seg inn i spillet er stor. Det fungerer utmerket alene, men er gjennomgående konstruert for å tilby en sømløs opplevelse også for de som vil dele den med en venn. Spillerne stemte med lommeboka under folkefinansieringskampanjen, og vi ble belønnet med akkurat et slikt rollespill vi har ventet på.

Kommentarer (5)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Spartapus
10 år siden

I så fall håper jeg de ikke bare lært av hva D:OS gjorde riktig, men også hva det gjorde feil. Inventory-management må kunne håndteres på en måte slik at ikke halvparten av spilletiden går med på dette, og det bør ikke være nødvendig å google for å komme inn i grunnleggende mekanikker i spillet, som f.eks. crafting var. Ellers håper jeg de holder på det turbaserte kampsystemet, men prøver å skrive en noe mer engasjerende historie.

Civilix
10 år siden

Crafting systemet, ser man bort i fra bugs, var slik det burde gjøres.

 

Forfriskende oldschool som alt det andre spillet gjorde.

Akrabra
10 år siden

Enig i hva spartapus nevner, spesielt historie biten. Jeg likte rollespill preget av kampene veldig godt. Du må virkelig klare å bygge en god karakter og du ser resultatet av det i kamp, liker det. Men jeg ble aldri revet med i historien. Larian har lagd gode spill lenge og håper på mer av hva vi fikk i D:OS

Stormwolf
10 år siden

Har lyst på en fortsettelse på Dragon knight saga :/

Aasgaard
10 år siden

Det var vel et passende tidspunkt å friste oss litt nå når de har mottatt såpass med utmerkelser for Divinity: Original Sin. Blant annet PC Game of the Year hos Gamespot.

Siste fra forsiden