Star Wars Jedi: Fallen Order har så langt vært en stor suksess for EA, og salgstall på over åtte millioner siden lansering har overgått utgiverens forveninger. Star Wars-eier Disney har også bitt seg merke i utviklingen, og nå vil selskapet ha flere spill basert på sine merkevarer.
Ber om ideer fra utviklere
Disneys sjef for spill og interaktive opplevelser – Sean Shoptaw – var denne uken på det årlige DICE Summit, en samling for spillbransjens største aktører. I et rom fullt av utviklere ytret han et ønske om flere ideer til Disney-spill.
– Jeg er her for én bestemt grunn: å oppfordre dere til å gjøre unike ting med vår katalog. Vi ønsker å ta i bruk kreative krefter på tvers av bransjen, sa Shoptaw (via The Hollywood Reporter).
Shoptaw trakk spesifikt frem suksesser som nevnte Jedi Fallen Order og Spider-Man-spillet fra Insomniac Games som eksempler på hva som er mulig. Ifølge spillsjefen er det å fortelle en original historie uhyre viktig, og potensielle samarbeidspartnere vil få lisens til å prøve helt nye ting for både figurer og settinger.
Disney har hatt en eksklusiv avtale om Star Wars-spill med EA siden 2013, mens Square Enix har lånt flere Disney-elementer til sin Kingdom Hearts-serie. Ellers er det ufattelig mye å ta av, ettersom Mikke Mus-kongen har kjøpt opp nesten halve underholdningsverdenen.
Vi likte for øvrig Star Wars Jedi: Fallen Order godt.
Les anmeldelsen av actioneventyret her »