DICE reverserer Battlefield V-endringer etter misnøye blant fans

– Vi ønsket å gjøre spillet mer moro for nye spillere, forklarer utvikleren.

EA

Seks dager etter at DICE rullet ut endringer knyttet til hvor raskt man tar livet av hverandre i Battlefield V, er eksperimentet over. Justeringene har ikke blitt godt mottatt av fans, og fra og med 13:00 den 18. desember vender spillet tilbake til dets opprinnelige innstillinger.

Tilbake til tegnebrettet.
EA

I et brev til fansen, publisert på Reddit, forklarer teamet at målet var å skape en bedre opplevelse for spesielt nye spillere. Ifølge statistikk fra spillet mente DICE at mange døde for raskt i flerspillermodusen, som igjen kunne føre til at de sluttet å spille.

Uønskede endringer

Brevet erkjenner imidlertid at løsningen med å øke hvor mye man tåler ikke ble riktig, og at endringene i utgangspunktet var uønsket av mange.

– Våre mer erfarne spillere ba ikke om disse endringene, men som utviklere valgte vi å gjennomføre dem basert på analyse og grundige diskusjoner. For å være ærlig var det ikke en enkel beslutning å ta, skriver DICE.

Med endringene reversert dropper utvikleren også de planlagte Core-modusene, tøffere opplevelser designet for spillets veteraner. Utvikleren ønsker fortsatt å legge til rette for nye spillere, men forteller at veien mot å finne en perfekt løsning hverken blir enkel eller rask.

– Vi har lært mye den siste uken. Vi har fått bedre innsyn i problemene dere har delt med oss rundt Time to Death (tiden det tar for spillserveren å registrere at du er død, journ.anm), vi har identifisert ubalanse i våpen og vi har samlet mer data rundt hvordan Time to Kill (hvor mye spillere tåler, journ.anm). Med den kunnskapen er vi bedre rustet til å forbedre spillet, og vi har allerede begynt å ta steg for å forbedre opplevelsen for alle våre spillere, lover DICE.

Vår anmelder var ikke spesielt fornøyd med Battlefield V.
Han mente riktignok at skytefølelsen satt som en kule »

Siste fra forsiden