Mange spillere som har kommet seg gjennom historien i Diablo IV har uttrykt skuffelse over spillets «endgame»-aktiviteter. Klagene har blant annet gått på at tar for lang tid å tjene erfaringspoeng, og nå har Blizzzard tatt tak i situasjonen
En ny oppdatering for Diablo IV – nummer 1.0.3 – skrur kraftig opp hyppigheten på inntjening av erfaringspoeng fra enkelte aktiviteter. Blant disse er gjennomføring av såkalte Nightmare Dungeons, forklarer Blizzard via sine nettsider.
- Betraktelig økning i antall erfaringspoeng som utbetales for å fullføre Nightmare Dungeons
- Betraktelig økning i antall erfaringspoeng man får fra å drepe monstre i Nightmare Dungeons
- Helltide chests gir nå mange flere bonuserfaringspoeng når man åpner dem
- Betraktelig økning i antall erfaringspoeng fra å fullføre alle typer Whispers
For å øke tempoet på spillet ytterligere er skaden som samtlige klasser deler ut justert opp og ventetiden på å bruke enkelte angrep er senket. Som eksempel kan Barbarian-klassen nå bruke Iron Maelstorm hvert 45. sekund – ned fra 60 – mens sjansen for kritisk treff går opp til 30 prosent og skaden fra kritiske treff økes til 40 prosent.
– Vi fortsetter vårt arbeid med å sørge for at alle klassene er morsomme og kraftige, med en ny runde med balansejusteringer, forklarer utvikleren og ber spillere fortsette å sende inn tilbakemeldinger.
Videre har man nå større sjanse for å få bedre utstyr ved å knerte Helltide Roaming-sjefsfiender. Blizzard lover også å øke antall fiender – både vanlige og elites – i Diablo IV. Denne endringen kommer i forbindelse med spillets første innholdssesong en gang i juli.
Diablo IV fikk en god mottakelse her i gården.
Les vår anmeldelse av spillet »