Total War: Warhammer II lanseres om en snau måned, nærmere bestemt 28. september. Utviklingen er så godt som fullført, opplyser Creative Assembly på sine nettsider, og dermed kan studioet avsløre strategispillets systemkrav.
Som er standard praksis har utvikleren listet både minimumskrav og anbefalt maskinvare for å kjøre spillet. I tillegg har teamet kommet frem til en rigg som skal kunne levere 60 bilder i sekundet med 1080p-oppløsning, for spillere som vil få det lille ekstra ut av opplevelsen.
Minimumskrav:
- Operativsystem: Windows 7 (64-bit)
- Prosessor: Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz
- Minne: 4 GB RAM (5 GB RAM med integrert Intel-skjermkort)
- Harddisk: 60 GB med ledig plass
- Skjermkort (Nvidia): GeForce GTX 460 med 1 GB videominne
- Skjermkort (AMD): Radeon HD 5770 med 1 GB videominne
- Skjermkort (Intel): HD4000
Anbefalt maskinvare:
- Operativsystem: Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10 (64-bit)
- Prosessor: Intel Core i5-4570 3.20 GHz
- Minne: 8 GB RAM
- Harddisk: 60 GB med ledig plass
- Skjermkort (Nvidia): GeForce GTX 760 med 2 GB videominne
- Skjermkort (AMD): Radeon R9 270X med 2 GB videominne
For best visuell kvalitet:
- Operativsystem: Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10 (64-bit)
- Prosessor: Intel Core i7-4790K 4.0 GHz
- Minne: 8 GB RAM
- Harddisk: 60 GB med ledig plass
- Skjermkort (Nvidia): GeForce GTX 1070 med 8 GB videominne
Klar for nye kriger
Total War: Warhammer II bygger videre på forgjengeren fra 2016, med enda flere og enda større slag. Spillere kan velge mellom fire forskjellige raser – High Elves, Dark Elves, Lizardmen og Skaven – og sette sitt preg på en helt ny konflikt i det storslagne Warhammer-universet.
Vi tok en kikk på spillet under årets E3-messe, men vår utsendte skribent var ikke helt overbevist over det han fikk servert:
– Det er relativt lite man får ut av én enslig kamp i Total War, spesielt når kampanjene kan vare i flere titalls og hundrevis av timer, og by på en haug med varierte og utfordrende slag. Sånn sett er det kanskje ikke rart at vi fikk lite ut av demonstrasjonen på E3, og det var rett og slett ikke så mye nytt å se. Litt trist var det også at det visuelle skuffet, og soldatene i hver enhet var overraskende like hverandre, skrev Andreas Bjørnbekk.
Creative Assembly har store ambisjoner for Total War: Warhammer II.
Vi tok nylig en prat med utvikleren om planene for spillet »