The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Det neste Zelda-spillet skulle egentlig la spillere designe egne verdener

Nintendo

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom begynte sine dager som en slags Mario Maker-opplevelse for Zelda. Det avslørte utviklerteamet denne uka.

I et intervju lagt ut på Nintendos nettsider forklarte sjefen for studioet Grezzo – som har ansvar for spillet – at det opprinnelig hadde en funksjon kalt «edit dungeon». Med dette kunne Link kopiere og plassere gjenstander for å lage sine egne Zelda-utfordringer.

Etter omtrent et år med testing av ulike prototyper, gikk Grezzo til Zelda-sjef Eiji Aonuma. Han likte ideen om å kopiere gjenstander, men følte den kunne implementeres bedre i et mer tradisjonelt Zelda-spill. Slik ble konseptet for Echoes of Wisdom til.

LES OGSÅ: Se hvordan det blir å spille The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom »

– Jeg følte at «edit dungeon»-funksjonen de viste meg hadde masse potensial for å videreutvikles til en ny måte å spille Legend of Zelda-spill ved å endre spillingen til å bruke ekkoer i stedet. Så jeg tenkte det ville være lurt å gå videre i den retningen og at spillet kunne bli enda mer interessant sånn.

Eiji Aonuma er sjef for Zelda-serien.
Nintendo

Grezzo har lenge spesialisert seg på oppussingsprosjekter, blant annet for flere Zelda-spill. Echoes of Wisdom markerer første gang det japanske studioet får prøve seg på sitt eget innslag i serien – riktignok altså med en del veiledning fra Aonuma.

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom lanseres 26. september for Nintendo Switch. Her får man spille som Zelda, som kan kopiere gjenstander i verdenen for å bekjempe fiender og løse gåter.

LES OGSÅ: Nintendo saksøker Palworld-skaperen »

Siste fra forsiden