Natt til torsdag viste Larian Studios frem Divinity: Fallen Heroes for første gang. Spillet – som utvikles i samarbeid med danske Logic Artists – fortsetter historien fra Divinity: Original Sin 2, men tar samtidig den populære serien i en ny retning.
I en pressemelding forteller utvikleren at Fallen Heroes kombinerer taktiske kamper med rollespillelementer. Larian lover også en rekke nye funksjoner, som fans får leke seg med i et frittstående eventyr som strekker seg til nye hjørner av Rivellon.
Valg og konsekvenser
I Fallen Heroes har en ny ondskap dukket opp, som truer med å ta over verdenen. Spillere må velge blant over 30 nye og kjente helter fra serien, sette sammen et drømmelag, stige ombord i skuta Lady Vengeance og seile dit man trengs for å rydde opp.
Alle handlinger har konsekvenser, og det kreves diplomati for å holde heltene i sjakk. De som mister tillit til dine lederevner kan pakke sakene sine og stikke, mens vellykkede utflukter kan resultere i økt tiltro og styrke.
Spillet skilter med mer enn 60 oppdrag, med nye historier å utforske og et kampsystem som skal legge mer vekt på taktisk spill enn hva Divinity-serien har gjort tidligere.
Larian introduserer blant annet krutt for første gang i serien, som åpner for bruk av en haug med skytevåpen, samt nye elementer som vil påvirke kampens gang.
Med Fallen Heroes' overhalte samarbeidsmodus kan to spillere kjempe side om side på slagmarken, og enten angripe etter tur eller kombinere evner for å sette inn ekstra kraftige angrep. I tillegg kan man til enhver tid forske på ny teknologi, som åpner for å la spillere benytte seg av enda flere taktiske grep underveis.
Divinity: Fallen Heroes skal etter planen lanseres senere i 2019, men en eksakt dato er ikke bekreftet. Spillet kommer til PC, PlayStation 4 og Xbox One.
Les også: Vi kalte Divinity: Original Sin 2 et av tidenes beste rollespill »