Det hektiske og svært voldelige skytespillet Strafe har blitt utsatt til 9. mai, kunngjorde utvikler Pixel Titans denne uken. Spillet skulle opprinnelig slippes på PC den 28. mars, men etter forsinkelsen kommer det nå også samtidig til PlayStation 4 og Mac.
I en pressemelding forklarer utvikleren at det ble nødvendig med noen ekstra uker for å få ferdig det nittitallsinspirerte spillet:
– Strafe trenger over 150 000 nøye plasserte polygoner for å skape spillets blodbrytende grafikk. På grunn av en uventet juridisk forvinkling og en rekke skrivefeil ankom nesten 25 000 av disse polygonene sent til Pixel Titans' hovedkvarter, som dermed forsinket spillet med noen uker, skriver spillsjef Thom Glunt.
En hyllest til 1996
Strafe dukket først opp på Kickstarter i begynnelsen av 2015, og samlet inn over en og trekvart millioner kroner i løpet av finansieringskampanjen. Spillet er en hyllest til klassiske førstepersonsskytere, men utvikleren legger ikke skjul på at det byr på en god porsjon selvironi:
– Strafe er den hurtigste, blodigste, dødeligste, mest adjektivmisbrukende og action-pakkede førstepersonsskyteren fra 1996. Med fotorealistisk grafikk og vedvarende gørr kan du male brettene røde med en overdreven mengde involler fra fiendene dine, lyder Pixel Titans' beskrivelse av spillet.
I traileren til høyre kan du se et glimt av Strafe i aksjon.
Strafe er langt fra det eneste retroinspirerte skytespillet som er på vei.
I fjor tok vi en kikk på Dusk »