Med det neste kapittelet i den velkjente spillserien Resident Evil har Capcom gått tilbake til grøsserrøttene sine, men det betyr på ingen måte at kampelementet forsvinner. Ville skytescener kan det nok likevel bli noe færre av, skal vi tro spillets egen produsent Masachika Kawata.
Kawata delte noen nye opplysninger om Resident Evil 7 i et intervju med nettstedet GamingBolt nylig, hvor det kom frem at man faktisk må jobbe litt for å skaffe seg våpenfordeler.
– Det jeg vil påpeke er at våpnene ikke bli så enkle å finne, så inntil du har skaffet deg den fordelen kommer du trolig til å løpe rundt mye mer, fortalte Kawata.
Byr likevel på et fullt våpenarsenal
Resident Evil-produsenten kunne imidlertid bekrefte at spillet vil by på et bra arsenal av våpen, så akkurat når det gjelder våpenutvalg vil ikke spillet bli så forskjellig fra de andre spillene i serien. Ifølge Kawata vil du imidlertid kunne ende opp i mange situasjoner hvor du må kjempe deg løs uten å kunne sette din lit til skytevåpen.
Uttalelsene er i tråd med den oppfatningen mange allerede har av spillet, nemlig at Capcom tilsynelatende denne gangen har beholdt mye av Resident Evil-seriens opprinnelige overlevelseskonseptet, og lagt mindre vekt på våpenbruk og masseslakting sammenlignet med de forrige spillene i serien.
Demoen til Resident Evil 7 har vært tilgjengelig for PlayStation 4 siden sommeren, og denne måneden kommer den også ut til Xbox One og PC. Spillet slippes til de nevnte plattformene den 24. januar.
Vi testet VR-utgaven av Resident Evil 7: Det var skikkelig guffent »