I ukens Rad Crew snakker vi med Greg Kasavin fra Supergiant Games om utviklingen av begge de populære indiespillene Bastion og Transistor. Hvordan er tilnærmingen til Supergiant Games når de laget disse spillene? Hvordan valgte de den visuelle stilen til Transistor? Og hvor viktig er lydbildet? Hør episoden for å høre tankene til Greg omkring dette,og mye mer.
Når er det greit med mikrotransaksjoner?
Som vanlig har vi også en topp 5-liste, og denne gangen retter vi søkelyset mot de rollefigurene som ofte står litt bak helten – stakkarsene som aldri når helt opp til stjernene. Vi har valgt ut fem som vi mener fortjener egne spill, løsrevet fra sine populære sidestykker.
Etter en kort svipptur til månen i Destiny-betaen og enda et stopp innom planeten Nexus i Wildstar svarer lytterne på et rimelig betent tema: Hvor mye mikrotransaksjoner er innafor greit å ha i et fullpris-spill?
I studio denne gangen finner vi Are Ness Fløgstad, Aleks Hakestad, Stian Askeland og Jostein Hakestad. Firkløveret loser deg gjennom halvannen time med følgende spillprat:
- Topp 5 side-figurer som fortjener egne spill (06:50-25:03)
- Nyheter (25:03-35:08)
- Intervju: Greg Kasavin fra SuperGiant Games (Bastion, Transistor) (36:23-1:14:52)
- Spillprat, blant annet om Destiny of Wildstar (1:15:32-1:38:04)
Lytterne svarer - er mikrotransaksjoner i fullpris-spill OK? (1:38:04-2:01:10)
Gått glipp av tidligere episoder?
Hver episode av Rad Crew kommer på torsdager og produseres i samarbeid med redaksjonen i Gamer.no. Det betyr blant annet at våre anmeldere og skribenter fra tid til annen vil dukke opp i programmet for å snakke om ferske spillopplevelser, trender eller hva vi gleder oss til. Du kan bli bedre kjent med gjengen bak Rad Crew på deres Facebook-side.
Her er de tre forrige episodene av Rad Crew:
Rad Crew, 24. juli
Rad Crew, 17. juli
Rad Crew, 3. juli
Hver episode er tilgjengelig gjennom iTunes-strømmen og RSS-strømmen til Rad Crew, og du kan laste den ned som MP3-fil her.