Playerunknown's Battlegrounds-spillere får snart begynne testing av en rekke nye funksjoner for det populære skytespillet. Via sine nettsider kunngjorde Bluehole at en omfattende oppdatering vil rulles ut til spillets testservere denne uken, men en offisiell slippdato er foreløpig ikke bekreftet.
Blant oppdateringens nyvinninger er det etterlengtede klatresystemet, som utvikleren trakk sløret av på E3-messa i juni. Denne lar spillere raskt forsere hindre på sin vei, enten man skal over gjerder, opp på kasser eller gjennom vinduer. Ifølge teamet kan man klatre på så godt som alle stillestående gjenstader, gitt at de ikke er høyere enn 2,3 meter.
Selv om systemet har vært gjennom grundig testing internt, forventer Bluehole at mange vil støte på feil. Nettopp derfor kommer klatring først til testservere, å gjennom tilbakemeldinger fra fans håper utvikleren å sakte, men sikkert få alle bitene på plass.
Fokus på optimalisering og juks
Videre skriver Bluehole at oppdateringen introduserer økt realisme for bilkjøring og skyting. Nøyaktig hva det betyr nevnes ikke, men om biler slutter å ta femdoble saltoer hver gang de kjører over en tyggegummi er nok ikke det å forakte.
Studioets hovedfokus ligger imidlertid på optimalisering av spillet, samt kampen mot juksemakere. Det konstaterte spillsjef Brendan «Playerunknown» Greene flere ganger under årets PAX Australia-messe, som ble avholdt i Melbourne i helgen.
Ifølge Greene går optimaliseringsarbeidet stadig fremover, og målet er fortsatt å tilby en solid opplevelse på en rekke forskjellige PC-konfigurasjoner innen lanseringen mot slutten av året. Hva juks angår avslørte han at teamet har holdt øye med all mistenkelig aktivitet i spillet i lengre tid, noe som nå gjør det lettere å identifisere og sette en stopper for uærlige spillere.
På messa hintet spillsjefen ellers om at flere nyvinninger – som ørkenbrettet og reprisefunksjonen – vil introduseres til testserverne kort tid før spillets endelige lansering. Mer informasjon om dette vil avsløres ved en senere anledning, lover utvikleren på sine nettsider.
Playerunknown's Battlegrounds skal etter planen lanseres en gang før utgangen av 2017, på PC og Xbox One.
PUBG-utfordrer skal la 400 spillere kjempe på et enda større kart.
Bruker CryEngine og lover et stort detaljnivå »