Den store testoppdateringen til Playerunknown's Battlegrounds er utsatt

Bluehole har støtt på et uventet problem.

Bluehole Entertainment

Spillere som har gledet seg til å teste nye funksjoner i Playerunknown's Battlegrounds må belage seg på å vente litt til. Bluehole skulle egentlig rulle ut en omfattende oppdatering til spillets testservere denne uken, men arbeidet har støtt på «uventede problemer».

Onsdag skrev utvikleren på Twitter at det ville ta litt lenger tid å få ut oppdateringen enn først antatt. Teamet håpet opprinnelig å finne en rask løsning, men natt til fredag var arbeidet stadig like langt.

Nøyaktig hva som er problemet vil Bluehole ikke ut med, men teamet jobber på spreng for å sørge for at testserverne opererer stabilit. Studioet har heller ikke gitt noen indikasjon på når vi nå kan forvente å få oppdateringen:

– Vi gjør vårt beste for å rydde raskt opp i problemet, og vi kommer til å annonsere nye datoer og planer når alt er klart. Takk for forståelsen, skrev utvikleren på torsdag.

Hvorvidt forsinkelsen får noen betydning for den planlagte lanseringen av spillets fullversjon på PC i desember er foreløpig uklart.

Etterlengtet klatresystem

Klatremus.
Skjermbilde/YouTube

Dermed går en ny uke forbi uten at vi får prøve Playerunknown's Battlegrounds' etterlengtede klatresystem. Klatring – som først ble avslørt på E3 i juni – introduserer en ny dimensjon til spillet, og er uten tvil den viktigste delen av den nå utsatte testoppdateringen.

Systemet lar spillere raskt forsere hindre på sin vei, enten man skal over gjerder, opp på kasser eller gjennom vinduer. Bluehole har tidligere bekreftet at det skal være mulig å klatre på tilnærmet alle stillestående gjenstander, gitt at de er under 2,3 meter høye.

Oppdateringen introduserer også økt realisme for bilkjøring og skyting, uten at Bluehole har utdypet dette punktet.

Playerunknown's Battlegrounds er snart klart for testing på Xbox One.
Det populære skytespillet ankommer Microsoft-konsollen i desember »

Siste fra forsiden