Norske Sarepta Studio slo for alvor gjennom på verdensbasis, da det vant BAFTA-pris for My Child Lebensborn i april. Nå har studioet fra Hamar tatt sikte på sin neste utfordring, og i helgen kom avdukingen av Project Thalassa.
Ifølge utvikleren skal spillet fortelle historien om en dykker som utforsker de mystiske omstendighetene rundt et skipsvrak. Handlingen er satt til 1905, og Project Thalassa beskrives som et psykologisk drama i førsteperson.
Til Gamer.no forteller Sareptas Catharina Bøhler at spillere kan forvente et eventyr i samme sjanger som for eksempel Gone Home og Dear Esther. Her blir det altså fullt fokus på historieformidling, og som med studioets forrige spill er målet å ta opp alvorlig tematikk.
– Opprinnelig kom ideen etter å ha sett dokumentarer om forholdene hos nordsjødykkerne i pionertiden. Målet med spillet er å bygge videre på alvorlig tematikk i spill, som med My Child Lebensborn, men denne gangen på et mye mer abstrakt plan og i et mer skjønnlitterært format, legger sjefsdesigner Klas Klokkernes Lothe til.
Mens teamet henter inspirasjon fra nordsjøen, ønsker Bøhler foreløpig ikke å gå inn på hvorvidt Project Thalassa vil ha noen tilknytning til Norge. I første omgang har Sarepta kun satt scenen for spillet, og det endelige produktet er enda et stykke unna.
Noen lanseringsdato er ikke satt, men utvikleren har avslørt at spillet skal ut på både PC og konsoller. Du kan se den første teaser-videoen for Project Thalassa øverst i artikkelen.