Teamet bak Elden Ring fikk kjenne litt ekstra på presset etter lanseringen av den smellvakre Demon's Souls-nyversjonen i 2020. Det forteller FromSoftware-sjef Hidetaka Miyazaki i et nytt intervju.
Oppussingen av Demon's Souls, utviklet av Bluepoint Games, fikk mye skryt for sin visuelle kvalitet. Det satte en liten støkk i gruppa som har ansvar for grafikken i Elden Ring, avslørte Miyazaki nylig i et intervju med spillblekka Edge (via VGC).
– Ja, jeg er ganske sikker på at grafikkavdelingen følte mer press enn noen andre. Og ikke bare med Elden Ring, men med alle spillene vi lager.
Utviklerveteranen påpekte imidlertid at visuell kvalitet ikke er noen stor prioritet for FromSoft, selv om teamet gjør sitt beste med det Miyazaki gir dem.
– Visuell kvalitet er ikke noe vi har som øverste prioritet. Det vi ber om på grafikksiden kommer an på systemene og kravene til selve spillet, og det er mindre viktig sammenlignet med andre elementer fra utviklingen., sa Elden Ring-sjefen og fortsatte:
– Så dette er et område hvor jeg er litt lei meg overfor grafikkteamet mitt, fordi jeg vet de jobber veldig hardt. Og de har jobbet ekstremt hardt med Elden Ring. Både grafikkteamet og våre utviklere har levert en rekke ny funksjonalitet for å skape de peneste spillene vi noen gang har laget.
Videre påpeker Miyazaki at han ikke har spilt Demon's Souls-nyversjonen. Det er ikke fordi han er misfornøyd – snarere tvert imot – men fordi han foretrekker å holde seg unna spill han selv har utviklet.
– Det vekker mange gamle følelser og minner og det blir litt overveldende, og det føles ikke som spilling lenger. Så jeg har ikke spilt Demon's-nyversjonen, men jeg er glad for å se at det fikk nytt utseende med moderne grafikk.
Vi har spilt Elden Ring.
Les våre tanker etter fem timer med spillet »