Spillet starter ved at hovedpersonen, en pensjonert leiesoldat, får et brev fra broren sin. Broren spør om han kan møte ham i en gammel, østeuropeisk by. Når spillkarakteren kommer dit viser det seg raskt at ting ikke er som de skal. Byen ser ved første øyekast ut til å være tom for folk, men etter hvert kommer spilleren over lik og vettskremte soldater og forskere.
Her møter spilleren for første gang et mystisk skyggevesen, som tilbyr seg å hjelpe ham. En del av denne hjelpen er å gi spilleren en demon, som han kan forvandle seg til når som helst. Denne demonen er mye sterkere enn et menneske, og har dessuten magiske evner som spilleren må utnytte seg av etter hvert som eventyret utfolder seg.
Shade: Wrath of Angels er et tredjepersons actioneventyr. Spillet har vært under utvikling ganske lenge, men utviklerne har gjort en del radikale endringer siden sist gang vi hørte noe om det. En av disse er å fjerne omtrent alle skytevåpen fra spillet (det eneste som er igjen er leiesoldatens gamle pistol), og å inkludere en rekke nye nærkampvåpen i stedet.
Dessuten har demonen blitt kraftigere siden sist, og kan nå kaste en rekke magiske formularer som han kan oppgradere i løpet av spillets gang. I tillegg har grafikkteknologien bak spillet blitt oppgradert, og spillet bruker nå "all den nyeste teknologien". Historien har også blitt forbedret, noe som skulle være med å tilby en langt bedre spillopplevelse enn før.
Shade: Wrath of Angels vil ta omtrent 30 timer å fullføre, og inneholder flere ulike slutter. Hvordan din historie slutter avhenger av valg du tar i løpet av spillet. I løpet av spillets gang vil du besøke flere ulike steder og tider, og spillet foregår blant annet i moderne tid, middelalderen, det eldgamle Egypt, og i en mystisk skyggeverden.
Shade: Wrath of Angels skal etter planen lanseres til PC den første oktober i år. Følg lenkene under for mer informasjon om spillet.