Det neste spillet fra Metal Gear-skaper Hideo Kojima er og blir en gåte, og tross flere glimt av spillet er det enda umulig å si noe om hva Death Stranding egentlig går ut på.
Prosjektet er fortsatt ikke i nærheten av noen slippdato, men i et intervju med J-Wave (via Siliconera) forteller Kojima at arbeidet ligger litt bak skjema. Hva det betyr er uvisst, men spillsjefen påpeker at dette er vanlig for de fleste spill, og han lover at det ikke skal være snakk om noen omfattende utsettelse.
Ellers delte Kojima at utviklingen nå er i en fase hvor han faktisk spiller gjennom deler av opplevelsen hver dag for å notere ned nødvendige endringer her og der.
Gåte pakket inn i et mysterium
Death Stranding ble først avduket på E3-messa i 2016, året etter Kojimas mye omtalte brudd med Metal Gear-eier Konami. Den første traileren for spillet ga oss ikke mye å gå på – annet enn at The Walking Dead-skuespiller Norman Reedus har en av rollene – og slik har det stort sett forblitt.
Ut ifra de vage detaljene Kojima har delt, vet vi at det dreier seg om et actionspill satt i en åpen verden. På en eller annen måte skal det knytte folk sammen, og tross trailere fulle av grøss og blodtørstige beist vil det teknisk sett ikke være mulig å dø – hovedpersonen i spillet har nemlig en evne som tilsynelatende lar han forlate kroppen sin og innta en ny.
Andre kjentfolk som er med i spillets figurgalleri inkluderer den Oscar-vinnende regissøren Guillermo del Toro, den danske skuespilleren Mads Mikkelsen og stemmeskuespiller Troy Baker. Death Stranding kommer utelukkende til PlayStation 4.
Vil du se mer av Death Stranding?
Her finner du spillets trailer for fjorårets E3 »