Det sideskrollende actionspillet Dead Cells fikk denne uken en ny oppdatering, med mye knask for fans. Blant annet har utvikler Motion Twin introdusert en ny modus som lar spillere tilpasse opplevelsen, og i tillegg skal ytelsen nå være langt bedre på konsoll.
Spill slik du vil
Med spillets nye Custom-modus, som er tilgjengelig gratis for samtlige plattformer, kan spillere skreddersy opplevelsen etter ønske. Blant annet kan man låse opp eller låse bort valgte gjenstander, justere diverse innstillinger og endre på spillereglene.
Videre har Motion Twin fullstendig fjernet skalering av monstre basert på spillerens nivå. Heretter har hvert nivå en fastsatt vanskelighetsgrad, som ikke lenger vil endre seg på det utvikleren beskriver som «merkelige» måter.
For å gjøre det hele litt mer spennende er en rekke våpen og annet utstyr justert for å bli litt kraftigere og mer nyttige. Ifølge Motion Twin var målet å gi spilleren incentiver til å plukke opp nye våpen de ellers bare ville solgt unna eller latt ligge igjen.
Siden lanseringen av Dead Cells i fjor har spillere klaget på ujevn bildeflyt på spesielt Nintendo Switch-versjonen, men det skal nå være fikset. Den nye oppdateringen lover en stabil bildefrekvens på 60 bilder i sekundet, for både Switch, PlayStation 4 og Xbox One.
Oppdateringen, kalt Pimp my Run, byr ellers på et lass med små og store endringer. På utviklerens nettsider kan du se en grundig gjennomgang av hva som har forandret seg.
Vi storkoste oss med Dead Cells da det kom ut.
– En herlig sjangerblanding, skrev vår anmelder »