Feature

PC-analyse av Starfield

De kan så mykje betre enn dette, Bethesda

PC-versjonen av Starfield er skuffande, men heldigvis – for både spelaren og utviklaren – finst det modifikasjonar.

Bethesda

Bethesda-spel blir ein stadig meir sjeldan skatt i spelbransjen. Dei er ein av få utviklarar som kan løfte hype-nivået opp i verdsrommet med nye lanseringar.

Og no er altså Starfield ute, og gjer bokstaveleg talt dette.

Todd Howard har sjølv, saman med store delar av spelpressa, omtalt det som «Skyrim i rommet». Det er eit gigantisk romepos som skal halde oss gåande med innhald fram til neste Elder Scrolls kjem i 2074.

Vår eigen meldar har allereie fått boltra seg i den botnlause sandkassen i nokre veker, og meinte noko av Bethesda-magien har forsvunne med Starfield. Men har Bethesda sin formel om å lansere upolerte spel fulle av feil gått med i same slengen?

Me sjekkar.

Dette er Bethesda, ja

Bethesda har lent tungt på eige spelsamfunn både med The Elder Scrolls- og Fallout-serien. Lanseringane deira har vore eit salig rot på PC, men innan kort tid kom moddarane til med løysingar på det meste, utan at Bethesda trong å løfte ein finger.

Det er allereie over 120 modifikasjonar tilgjengeleg for Starfield på NexusMods. Grafikkmodifikasjonar, fiks for feil, støtte for DLSS, våpen og rustningar, det meste du kan tenke deg.

Teksturarbeidet er i god Bethesda-stil. Her har dei ein del å gå på. Vis mer

Og det trengst. Det er ingen mangel på småfeil i Starfield, og du kjem til å møte fleire og fleire av dei når du kjem lenger ut i spelet. Figurar som forsvinn, gjenstandar som tilsynelatande får eigen vilje og stikk av når du skal plukke dei opp, kompanjongar som gjer heilt andre ting enn du vil og dialoglinjer som kjem direkte frå det ytre rom.

Lista er lang. Det er ikkje like gale som Skyrim, men så har eg ikkje spelt så mykje av spelet enno.

Det blir garantert meir. Bethesda tenkjer nok framleis at dei kan kome unna med å få spelarane sine til å gjere arbeidet sitt for seg.

Dei aller verste feila frå Skyrim, som kom av høg biletefrekvens, er vekke. Starfield har nemleg ulåst biletefrekvens.

Krev heftig datamaskin

Men kva med ytinga?

Ja, den er ikkje så mykje å skryte av.

Starfield er utan tvil eit vakkert spel, og grafikken er på eit heilt anna nivå enn det me har sett av Elder Scrolls og Fallout, men den visuelle kvaliteten ligg nokre år bak kva konkurrentar som til dømes CD Projekt Red kan få til.

Då er det ganske slapt at spelet køyrer så dårleg som det gjer på høgaste innstillingsnivå. Ultra-nivå er sjeldan vits i å bruke, men her er kvalitetsforskjellane så små at me må få klage litt.

RTX 4090 er det einaste skjermkortet som klarar 60 bilete i sekundet i 4K i byane, og svak prosessoroptimalisering gjer at me knapt når 90 FPS i 1080p med Intel sin flaggskipprosessor Core i9-13900k.

Me har testa RTX 4090, RTX 4070 og RTX 3060 på tvers av nokre ulike område i spelet, som alle leverer mindre enn det ein kan forvente slik grafikken er.

Starfield er rett nok ein AMD-tittel, men eg hadde ikkje AMD-kort tilgjengeleg no. Det er òg grunnen til at det berre støttar oppskaleringsteknologien FSR 2.

DLSS er altså mogleg å få via ein modifikasjon, og gir eit langt betre resultat for biletekvaliteten enn det FSR gjer. Sjølv med oppløysinga på 75 prosent, ser ein til dømes at kantutjamninga blir klart verre i 1080p og 1440p med FSR. Det går, men det er langt frå optimalt.

Bruk desse innstillingane

Tala våre her er henta frå den første, store byen, New Atlantis. Det er der ytinga har vore lågast så langt eg har kome, men det hadde overraska meg om det ikkje kjem verre område etter kvart.

Til dømes ser eg at biletefrekvensen søkk med 10–15 prosent på dei svakare korta når det er natt. Det har nok med at skuggekvalitet er den innstillinga som krev aller mest av skjermkortet.

Det er der me ville starta for å auke biletefrekvensen. Du skal følgje godt med for å sjå dei store forskjellane mellom «ultra» og «high»-innstillingar, som kan løfte biletefrekvensen med alt frå 15 til 25 prosent, alt etter kvar du er.

Me anbefaler å skru av oppskaleringsteknologiane FSR og CAS om du kan, og sette spelet på «High». Slå av motion blur , skru ned partikkelkvalitet og volumetrisk lys til medium og kontaktskuggar til medium.

Då får du best mogleg utsjånad og flest mogleg FPS i same slengen.

Dei anbefalte innstillingane (venstre) våre aukar ytinga med rundt 15 prosent. Ofte er det omtrent umogleg å sjå forskjell. Vis mer

Innstillingsnivå (4K utan FSR, RTX 4090)Biletefrekvens, snittBiletefrekvens snitt, 1 % low
Ultra6152
High7160
Medium7866
Low8673

PC-fordelar til redninga

Konsollversjonane ser ut til å køyre litt meir stabilt enn PC-utgåva, men dei er til gjengjeld låst til 30 bilete i sekundet.

Volumetrisk lys er ein av innstillingane som gjer mest forskjell på landskapet og bybiletet. Me anbefaler å ha det på medium eller høgare. Vis mer

PC har òg tilgang til administratorkommandoar frå start. Det å bruke nokre av desse slår av «achievement»-funksjonen, men du kan laste ned ein modifikasjon for å endre dette om du vil.

Alle kommandoane finn du til dømes her hos Eurogamer. Det er mogleg å ha same lagringsfil på Xbox og PC, så du kan i teorien få tak i alt av snacks til figuren din på PC, og deretter spele vidare på Xbox.

Kommandoane opnar blant anna for å endre synsvinkelen i spelet. Det er ikkje mogleg å gjere i innstillingsmenyen. Me saknar òg HDR i spelet.

Ein får berre smørje seg med tolmod, og vente på ein skikkeleg ENB. Det tar neppe lang tid til moddarane har gitt grafikken nytt liv.

Konklusjon

Bethesda er og blir Bethesda.

Ein skulle tru dei ville tatt hintet etter tiår med memes om småfeil i spela deira, men nei. Det er ein myriade av feil i Starfield. Heldigvis er det ikkje like gale som til dømes Skyrim, men det er nok å ta av.

Ytinga er det aller største problemet. Eg har ikkje kome borti småfeil som fullstendig stoppar progresjon i nokon av oppdraga enno, men dropp i biletflyten kan vere svært irriterande.

Nok ein gong satsar dei på at spelarane skal rette opp i det dei ikkje har prioritert.

Me får krysse fingrane for at Bethesda pumpar ut oppdateringar dei neste vekene, men det ser ut til at spelarane må ta saka i eigne hender.

Ledige stillinger
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
IT Engineer – Cegal
Søknadsfrist:
31.03.2025
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (24)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Gunfreak
2 år siden

IKEA spill, bør selges billig, ikke prisa som dansk kunst møbler.

Eplebit
2 år siden

"De kan så mykje betre enn dette, Bethesda"? Når kunne de det? Skyrim i stabil 60fps på ultra var noe veldig få (noen?) kunne drømme om da det kom ut. Muligens på Fallout 4 (jeg spilte det noen år etter release), men gitt at det knapt var en forbedring over Skyrim mens hardware hadde utviklet seg mye så er det mulig at det kjørte bedre.

Men Starfield er et tungt spill, det visste man da det ble klart at xbox series x bare klarer 30fps i 1440p.

PC-spillere er PC-spillere. Ultra har alltid vært en snakk om diminishing returns da alt man gjør stort sett er å sette opp samplingsrater og lignende så det blir bittelitt penere og ekstremt mye tyngre å regne ut. Men finnes det ikke klager man på downgrade og kan man ikke kjøre det i 300fps så klager man da også.

Ping7
2 år siden

Ingenting er som et Bethesda spill full av bugs. Det hører med til opplevelsen at når du skyter noen med pil i beinet så flyr de opp i taket og setter seg fast i en bjelke og begynner å sprelle opp og ned mellom første og andre etasje.

bubba477
2 år siden

Ytelsen er ikke spesielt bra nei. Deler av spillet er også forferdelig stygt å se på, spesielt filler npcs i byene og teksturene i den første store byen man kommer til.

Det verste er dog menyene i spillet. De er verre enn noensinne. Ingenting blir forklart og jeg må mange ganger google meg frem til hvordan jeg skal lande, flytte gjenstander mellom skipet og meg selv etc.

Å kjempe mot andre romskip i rommet er heller ikke det helt store. Det "hakker" litt og man dør ekstremt raskt i forhold til de andre delene av spillet.

Ellers er det så langt et artig nok spill.

SLO7H
2 år siden

Sitter å spiller 1440p med AMD 7900 XT.

i9-13900KF CPU 24-Core, 32-Threads, 2.2/5.8GHz.

Jeg har grafikk ganske høyt oppe, har vel max på det meste. Og for meg er ytelsen fin.

Skjønner ikke poenget med jaget etter 4K på PC, det har alltid vært super high end å spille alt på ultra i 4K, så jeg synes det blir tullete å klage på at en trenger 4090.

1440p er mer enn nok på PC.

Jeg kjøpte det på Xbox så jeg kan switche mellom Xbox series X i stua og PC gaming på rommet, og det er klart en nedgradering på Xbox, men det er forventet. Så langt synes jeg det er bra. Jeg ble først veldig skuffet fordi jeg forventet å kunne fly fra en planet og til neste, eller i hvert fall i det minste lande manuelt, og lette og fly ut atmosfæren selv, slik som i Elite Dangerous, No Mans Sky og Star Citizen.

Men nå har jeg slått meg til ro med Skyrim in Space, det er det dette er og da kan jeg nyte det.

Jeg skjønner ikke poenget med å kunne customize skipet så mye. Du flyr jo på en måte ikke, det skjer bare hvis du sloss i verdensrommet. Ellers er det jo bare å hoppe mellom menyer og kjøre fast travel.

Siste fra forsiden