De første spillscenene fra Mass Effect: Andromeda er ute

BioWare demonstrerer 4K-oppløsningen i ny trailer.

Asari-rasen vender tilbake i Mass Effect: Andromeda.
BioWare
Vis mer

Onsdagens PlayStation 4-konferanse hadde mange godbiter for dem som er spente på hvordan morgendagens spill kommer til å se ut på Sonys konsoller. Det mest interessante bidraget denne kvelden kom kanskje fra BioWare; de benyttet nemlig muligheten til å gi oss den første virkelige smakebiten fra kommende Mass Effect: Andromeda.

Den aller første sniktitten fikk vi allerede under årets E3 i juni, men nå kan altså BioWare skilte med innhold fra selve spillet – ikke bare en forhåndslaget trailer.

Møt Ryder

Mass Effect: Andromeda er et helt nytt, frittstående kapittel i den kjente rollespillsagaen. I videoen fikk vi følge den nye hovedpersonen Ryder mens han utforsket en gigantisk base under jorden. Utstyrt med jetpack på ryggen spratt Ryder fra platå til platå mens partnerne hans kommenterte det han oppdaget på sin ferd gjennom den mystiske basen. Sammen undrer de seg over den uvanlige floraen som har sprunget ut.

Den første gameplay-videoen fra Mass Effect: Andromeda fulgte Ryder og kompani mens de utforsket en underjordisk base.
BioWare
Vis mer

Etter hvert som Ryder utforsker basen, våkner også selve basen til liv; den former seg etter – og reagerer på – Ryders bevegelser.

Demoen slutter akkurat idet Ryder og resten av laget hans utløser en mekanisme – og blir angrepet.

Videoen over er ment for å vise frem potensialet i den kommende 4K-teknologien i blant annet nyannonserte PlayStation 4 Pro. Altså får du best utbytte av klippene ved å se den på en skjerm som støtter den høye oppløsningen.

Du kan som før velge hva slags kjønn hovedpersonen Ryder skal være.
BioWare
Vis mer

Spillet er fremdeles veldig tidlig i utviklingsfasen, så det er fremdeles mye som kan endre seg frem mot slippet. Onsdagens smakebit viser imidlertid at BioWare er godt i gang med det neste, etterlengtede kapittelet i den populære scifi-såpeoperaen. Utviklingen startet allerede i 2012 og BioWare skal ha hørt nøye etter på hva fansen forventer seg av et Mass Effect-spill.

En ny trailer slippes 7. november, mens selve spillet kommer en gang i begynnelsen av 2017 på Playstation 4, Xbox One og Windows.

LES OGSÅ: EA-topp avviser snakk om nyversjoner av Mass Effect »

Ledige stillinger

Kommentarer (20)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
bubba477
8 år siden

Æsj.

 

Dette var ikke dette Marauder Shields ville.

 

ME rip.

theIndiekid
8 år siden

Fortsatt nysgjerrig på hvordan refusal passer inn her.

trooperking
8 år siden

Må si jeg er direkte fornærmet når jeg så på denne delen av pressekonferansen... De dolker xbox og pc så hardt i ryggen med å si at dette er designet for ps4, når det var på xbox det startet og pc kort etter det. Playstation fikk ikke spille det første spillet før i 2012. Og i tillegg skryter de av den nye playstation for at den kommer så fort og at den har HDR støtte... ja for det har liksom ikke allerede xbox one s? han snakker jo som om den ikke eksisterer. Og jeg begynner å lukte en svak pc port her, og hvis det er tilfellet blir jeg oppriktig forbanna, for det er ingenting som kan vise grafikken i et spill som bruker frostbite bedre enn på pc! Og hvis man da har en ræva port som throtler hva pcen kan vise frem og hvordan set-up for tastatur og mus skal være så har man ødlagt spillet.

 

her er No Man's Sky et prakt eksemplar på ræva port. Måten du styerer deg rundt i menyene og trykker på ting gir ikke mening på pc..

 

 

Kjøpt og betalt så det holder... pc gjorde bioware hva de har blitt, de burde ikke glemme det!

11conan11
8 år siden

Ok, 4k grafikk, ser sikkert bra ut. Jeg eier ikke en 4k skjerm for øyeblikket. Men hva med gameplayet?

 

Fallout 4 ser bra ut (ifg meg selv) men dialogen med npc er elendig. Hadde satt mer pris på et rpg som hadde 10 år gammel grafikk men et dialog system som virket levende og der hva man sa til npc hadde noe å si, annet enn option 1: "jeg sier dette på en sint måte" 2: "jeg sier dette på en snill måte" 3: "Jeg er ond"

 

Og hva man sa hadde følger for verdenen. Altså om man satt mye poeng i intelligence så kunne man snakke seg ut av kamper som mer combat orienterte classer\builds ikke tillot. Mens en character med lite iintelligence ikke ville fått opp valgene som den med høy ville fått.

 

Poenget mitt er at hvorfor er grafikken det grafikken som får hovedfokus, når den egentlig ikke er så viktig.

 

Det var ikke grafikken som fikk meg til å spille Mass Effect 1,2,3 det var storyen og world building...

Kenichi-san
8 år siden

Måten du styerer deg rundt i menyene og trykker på ting gir ikke mening på pc..

 

På en side er jeg enig at det ser litt rotete ut, men på en annen side minner det meg om The Division og det funka helt greit for min del (pc), så får bare krysse fingra.

(Eksempel i videoen der han trykker/holder inne trekant på PS4'n, blir feks tasten E eller F feks på PC, mest standard "interaction" knappen(e)).

 

Klar over at dette var/er alpha/pre-alpha , men jeg reagerte litt på at han gikk rundt helt alene også plutselig dukka det opp 3 stk (companions)? i cutscenen... 

Jeg håper ikke det blir slikt, -at man bare ser companions når det er fighting & cutscenes. :/ 

Siste fra forsiden