I desember i fjor annonserte utvikler Psyonix at Rocket League ville gjøre sitt inntog på Xbox One i begynnelsen av 2016, og nå er den endelige lanseringsdatoen satt. Bilfotballspillet slippes 17. februar på Microsoft-konsollen og vil inkludere tre tidligere utgitte innholdspakker, samt to eksklusive biler.
Pakkene som følger med er Supersonic Fury, Revenge of the Battle-Cars og Chaos Run, som til sammen inneholder seks biler og en haug med maling og pyntegjenstander til kjøretøyene. De to eksklusive bilene er en Armadillo fra Gears of War og en Warthog-inspirert modell fra Halo.
Mangler spill på tvers av plattform
Rocket League ble en av fjorårets store suksesser, mye takket være en gratislansering på PlayStation 4 til alle med PlayStation Plus-abonnement. Etter kun tre uker hadde spillet blitt lastet ned over fem millioner ganger på plattformen, og på Steam toppet spillet lenge nettbutikkens salgslister.
At Rocket League nå kommer til Xbox One er selvfølgelig en positiv utvikling, men hvorvidt det vil oppnå like stor popularitet som på spillets gjeldende plattformer gjenstår å se.
Mens PC- og PlayStation 4-spillere kan spille sammen på tvers av plattformene, støttes ikke denne funksjonen på Microsofts konsoll. Xbox One-spillerne kan dermed ikke bare gli inn i den allerede etablerte spillerbasen, men må stå på egne ben.
Rocket League er slik fotball bør være, mener vår anmelder »