Mange jobber nok fortsatt med å lete etter skatter, jakte ned monstre, eller spille Gwent i The Witcher 3: Wild Hunts massive verden. Nå kan det virke som om det neste spillet fra utvikleren bak serien, Cyberpunk 2077, vil ha enda mer å by på om alt går etter planen. Det hevder grafikkunstner Jose Teixeira
– Cyberpunk er mye større enn noe annet CD Projekt RED har gjort tidligere. Mye, mye større. Vi utforsker ukjent farvann med tanke på kompleksitet og størrelse og de problemene vi støter på, sier han til MCV.
– Lærte mye av The Witcher 3
Det kommende spillet skal være noe litt annet enn The Witcher-spillene, med mer fokus på frihet, både for spilleren og utvikleren. Dette blir lettere, siden Cyberpunk 2077 ikke er knyttet like sterkt til en eksisterende fortelling.
Det er også mindre fantasy-elementer her, til fordel for kybernetiske modifikasjoner og høyteknologiske våpen, men i likhet med The Witcher 3 er fremtidsvisjonen plassert i sandkasse- og rollespillsjangeren. Det virker likevel som om studioet har tatt med seg flere erfaringer fra The Witcher 3-utviklingen.
– Om noe var det å jobbe på The Witcher 3 en god og ofte brutal lærerik opplevelse. Cyberpunk kommer til å tjene betydelig på det. Det kan jeg nesten garantere. Jeg har mye jeg ønsker å endre og gjøre bedre neste gang, og jeg kan garantere at nesten alle i studioet tenker «Jeg gjorde dette denne gangen, neste gang kan jeg gjøre det annerledes, jeg kan gjøre det bedre», forteller Teixeira.
Cyberpunk 2077 har ingen lanseringsdato ennå, og det er nok en stund til vi får se spillet. I mellomtiden skal studioet slippe to utvidelser til The Witcher 3.