Counter-Strike: Global Offensive

Counter-Strike får våpenjusteringer, forbedret «hitbox» og nye animasjoner

OPPDATERT: Valve har sluppet nok en oppdatering med nye skins og en ny knivmodell.

Valve

Counter-Strike: Global Offensive er oppdatert til versjon 1.35.0.0, og oppdateringen fører med seg en rekke omfattende endringer i spillets animasjoner og spillmekanikker.

Versjon 1.35.0.0 inkluderer nye hitboxer for spillermodellene.

Spillermodellene har fått nye animasjoner for generell bevegelse, inkludert spesifikke animasjoner for når modellen klatrer på stiger. Det er også nye animasjoner for våpenbytter, reaksjoner på granater og bombeplanting- og desarmering.

Når antiterroristene desarmerer en bombe holder spillermodellen nå et multimeter med kabler som går til bombemodellen, så det blir lettere å se om spilleren som desarmerer bomben driver gjøn. Den nye desarmeringsanimasjonen viser også en endring i spillermodellen like før bomben er ferdig desarmert.

Oppdateringen innebærer også en etterlengtet fiks av spillets treffpunkter. Spillere har i lang tid klaget på at skuddene deres ikke registreres som treff i motstanderens spillermodell når vedkommende planter en bombe eller klatrer på en stige. Team Liquid-spilleren Eric «adreN» Hoag demonstrerer problemet på sin YouTube-kanal. Dette skal nå være fikset, takket være nye spillerskjeletter og treffpunkter.

En annen kjærkommen endring er at spiller- og våpenmodeller ikke lenger vises gjennom dører og tynne vegger.

YouTube-brukeren «Jamiew» har laget en film som viser endringene i versjon 1.35.0.0.

Videre har tre av spillets våpen fått en overhaling i større eller mindre grad: Zeus x27, alternativet til kniven, har fått en redusert prislapp på $100, slik den hadde under feiringen av Counter-Strike: Global Offensives treårsjubileum i slutten av august. Dual Berettas har blitt oppgradert i form av bedre kevlarpenetrasjon og rekkevidde, men det er likevel endringene som er gjort på M4A1-S, et av spillets mest populære våpen, som er mest oppsiktsvekkende. Førstevalget for mange antiterrorister har fått prisen redusert til $3100, men våpenet har også fått redusert kevlarpenetrasjon, redusert skuddfrekvens og større kulespredning. Det blir derfor spennende å se om profesjonelle spillere bytter til M4A4, alternativet til M4A1-S som har større magasinkapasitet enn sin lyddempede bror.

Utviklerteamet hos Valve har hatt en travel uke, for torsdag ble det sluppet enda en oppdatering til Counter-Strike: Global Offensive. Ukens andre oppdatering inneholder en rekke justeringer av de nye spesifikasjonene i versjon 1.35.0.0. Den inkluderer også Shadow Case, en ny eske med 16 nye brukerskapte våpenskins, og en helt ny knivmodell ved navn Shadow Daggers.

Her er den komplette listen over endringer i versjon 1.35.0.0, hentet fra Counter-Strike: Global Offensives hjemmesider:

Animation/Gameplay

  • Replaced all player body animations (Existing character models retained for demo compatibility)
  • Replaced all world model weapon animation
  • Updated shared player skeleton
  • Re-rigged all player model geometry and player scaffold animation
  • Updated animation networking to continually synchronize animation state instead of periodically latching
  • Player animation sequence selection is now server-initiated
  • Added new player states including bomb defusal and ladder climb poses
  • Added thirdperson weapon deploy animations to more accurately represent viewmodel deploy state
  • Extended all vertical aim matrix ranges to encompass the majority of vertical aim pitch so weapons line up precisely to firing angle
  • Added reverse-bone-merge animation support so weapon models can store and play independent animation on the player holding them
  • Added support for arbitrary numbers of articulated mechanical parts on world weapon models
  • Updated weapon world model articulation points, bodygroup presets, holster positions and reverse-bone-merge skeletons
  • Added physics motion to holstered attachment weapon locations
  • Added support for non-polygonal capsule-shaped hit volumes, defined by a line segment and radius
  • Replaced shared hitboxes with new capsule-based set
  • Rebuilt player ragdoll angular constraints, physics hulls, and interaction pairs
  • Ragdolls now assume more exact pose of their parent player on physics init
  • Re-built animation statemachine to support blending locomotion over any weapon aim or action poses
  • Enabled support for dynamic player animation layer re-ordering
  • Sequence blendlayers now correctly contribute to computed cyclerate
  • Added defuser cables and multimeter model
  • Added hlmv support for capsule rendering, submodel attachment previewing, ragdoll constraint limit and bone name rendering, plus numerous small fixes
  • Added model format support for named bodygroups, combined physics hulls, activity modifiers and animation system specific metadata

UI

Les også
Storfavorittene innfridde i sesongstarten
  • Fixed a bug where the mini-scoreboard armor/helmet information was not displaying for coaches
  • Added sv_show_voip_indicator_for_enemies server convar. If set, it will make it so the ‘voice chat’ icon shows over enemy players as well as allies when they are using their microphone
  • Added sv_showbullethits feature to visualize server-confirmed hits and near-misses on listen servers

Rendering

  • Fixed improper stencil state in glow pass rendering

Gameplay

  • Added dynamic player culling to prevent players and weapons poking through thin walls and revealing their position

M4A1-S

  • Reduced price
  • Reduced armor penetration
  • Reduced ROF
  • Increased base spread

Zeus x27

  • Reduced price to $100

Dual Berettas

  • Increased armor penetration
  • Increased range modifier

GOTV

  • Added viewmodel position lerp to gotv camera transitions

Overwatch

  • Players can now report enemies for anti-competitive griefing (i.e. deliberately losing)

Her er den komplette listen over endringer i torsdagens oppdatering, hentet fra Counter-Strike: Global Offensives hjemmesider:

CS:GO

  • Added the Shadow Case, featuring 16 community designs, with a chance to contain the all-new Shadow Daggers.

Gameplay

  • Zeus can only be purchased once per round and cannot be dropped.
  • Players can now only purchase five of any weapon per round (controlled with mp_weapons_allow_typecount).

Animation

  • Improved animation performance for certain hardware configurations.
  • Fixed Molotov holding pose.
  • Fixed incorrect foot position for pistol deploys.
  • Reduced cycle rates for ladder animations at top speed.
  • Small increase to crouchwalk cycle rates, footfall fixes.
  • Adjusted blend on C4 plant animation.
  • Adjusted defuser cable thickness.
  • Fixed defuser cables not disconnecting from the defusing CT player.
  • Adjusted crouch animation rise and fall speed.

Misc

  • Fixed some improper inventory icon camera positions.
  • Fixed flickering shadows associated with dynamic player culling.
  • Fixed cases where culling plane intersected or completely covered players.

Maps

  • Updated Cache to the latest version.

Siste fra forsiden