Perimeter er et utradisjonelt og spennende sanntidsstrategispill hvor den viktigste ressursen rett og slett er flatt land. Ved å forme landskapet etter dine behov kan du skape områder hvor det er mulig for deg å bygge strukturer på. Når du har flatet ut nok land kan du bygge en "frame", som er en kjempemessig kuppel som inneholder et lite futuristisk metropolis, med små skyskrapere og kjøretøy som svirrer rundt.
En annen spennende detalj er at spillet tilbyr stor frihet i forhold til design av militærenheter. Spillet starter med tre grunnenheter, og hver av disse kan kombineres med andre enheter slik at du kan skape sofistikerte og spesialiserte enheter. Hvordan spillets gameplay kommer til å arte seg vet vi lite om enda, men det høres i alle fall spennende ut. Grafikkmotoren klarer å flytte en million polygoner per sekund, noe som kommer til å sikre en svært imponerende visuell opplevelse.
Perimeter skal etter planen komme ut til våren neste år, og blir en av Codemasters store satsninger i 2004.