Selv om Child of Light ikke akkurat satte verden i brann da det kom på vårparten, virker det som om Ubisoft er mer enn fornøyde med det lille maleriske spillet. Gjengen som sto bak utviklingen har nå blitt etablert som et såkalt «kjerneteam» inne i Ubisofts massive utviklernettverk, noe som betyr at de samme utviklerne får jobbe sammen fremover også.
– Teamet lærte mye om rollespillmekanikker under utviklingen, og det har resultert i at vi nå etablerer dem som et kjerneteam, forteller nestlederen for Ubisoft Montreals kreative produksjoner, Lionel Raynaud til CVG.
Akkurat hva gjengen skal jobbe med er ikke klart – det kan være både store og små spill fremover. Han påpeker at Ubisoft ønsker å skape slike kjerneteam som kan lage spill, og som jobber godt sammen.
– Så ja, vi kommer til å oppfordre til flere prosjekter som Child of Light, og det er godt mulig at vi kommer til å ha mange spill som det i fremtiden.
Fra Far Cry 3 og Assassin's Creed
Child of Light ble bygd i UbiArt – rammeverket Ubisoft bruker for å skape høyoppløselige og pene spill som Rayman Origins og Legends, samt Valiant Hearts: The Great War som kom i sommer.
Her i lokalene synes vi at Child of Light var et godt spill, men at det neppe kommer til å stå som en rollespillbauta i spillhistorien.
– Ubisoft har ikke perfeksjonert eventyrfortellingen og utviklerne burde heller slått seg til ro med den fortryllende vakre verdenen de har skapt i Lemuria. Brettene og musikken er omgitt av et slør av nydelig nostalgi, og det forholdsvis lettlærte, men solide kampsystemet er dypere enn et barnslig spill kanskje fortjener, skrev anmelder Tobias Strøm-Blakstad.
Vi synes faktisk Valiant Hearts var hakket dårligere enn Child of Light.
– Valiant Hearts: The Great War er en god historieformidler, men et middels spill »