Det massive flerspillerrollespillet Champions Online skulle egentlig ha blitt lansert til både PC og Xbox 360 samtidig. Men mens PC-eiere kunne ikle seg tettsittende og fargerike kostymer i september i fjor, ble 360-utgaven utsatt.
På det tidspunktet la Jack Emmert fra Cryptic Studios ansvaret for utsettelsen på Microsoft:
– Det tar bare tid få få "det store beistet" kjent som Microsoft til å komme i gang. Jeg har virkelig ingen annen forklaring enn det, for det er like uforståelig for spillutviklere som det er for alle andre. Akkurat nå er vi i diskusjoner med dem. Ballen er på deres banehalvdel, og vi er klare til å kjøre på, men inntil vi får klarsignal fra Microsoft må vi bare vente.
Xbox 360-versjonen var likevel under produksjon, og i november i fjor snakket Emmert om testing av et nytt kontrolloppsett for konsollen. Han lovet også at konsollversjonen skulle få alt innholdet PC-versjonen hadde fått siden lansering.
Nå ser det imidlertid ut til at løpet er kjørt for Xbox 360-utgaven. På spillets forum har Emmert kommet med følgende uttalelse:
– 100% av fokuset vårt er på å gjøre den eksisterende PC-versjonen så god som den kan bli. Vi har for øyeblikket ingen planer om en konsollutgave av Champions.
Dette er ikke første gangen MMO-planer for Xbox 360 går i vasken eller endres. To år etter Age of Conan ble lansert har vi fortsatt ikke fått den lovede Xbox 360-utgaven. Cryptics Marvel Universe Online har heller ikke dukket opp som planlagt.