I fjor avslørte Activision at de var i gang med utviklingen av et gratis Call of Duty-spill spesielt utviklet for det kinesiske markedet. Nå forteller utgivergiganten i en pressemelding at spillet blir lansert i samarbeid med det enorme onlinenettverket til Tencent, og at det baserer seg på universet vi kjenner fra Modern Warfare-spillene.
Kinesiske Tencent kjøpte nylig aksjeandeler i Epic Games (Gears of War) og i fjor kjøpte de Riot Games (League of Legends). Nå inngår de altså et samarbeid med Activision Blizzard om å selge inn Call of Duty-franchisen til kineserne.
Call of Duty Online får en egen historie fortalt gjennom Spec Ops-oppdrag, og som de fleste gratisspill vil spilleren få mulighet til å kjøpe seg nye våpen, ekstra utstyr og et mer personlig utseende for spillerfiguren. Spillet får også eksklusive moduser.
Det er ikke kjent om spillet blir lansert i andre deler av verden senere.
Les også: Anmeldelse: Modern Warfare 3
Les også: Sniktitt: Call of Duty: Black Ops II
Tencent og Activision har sluppet en trailer for Call of Duty Online. Den kan du kikke på her: