Kommentar

Er dette framleis CoD?

Call of Duty i identitetskrise

Serien lånar spelmekanismar frå både den eine og den andre, og mistar litt av særpreget.

Activision

For mange av oss betyr hausten den årlege returen til slagmarka i Call of Duty. Fjorårets Black Ops IIII bydde på ein del nye ting, og var den klart mest polerte opplevinga på lenge for PC-spelarar. Battle Royale-modusen, Blackout, var solid handverk. I alle fall nok til å halde oss vekke frå PUBG i nokre månadar.

Men var det Call of Duty?

Tja.

Dei to siste helgene har det vore ein betatest for restarten til Modern Warfare-serien. Einspelaren skal gi gjensyn med kjende fjes, slik som Captain Price, og er visstnok kontroversielle greier. Det lovar godt.

Derimot har ikkje fleirspelaren vore heilt det mange venta.

Laurdag introduserte Infinity Ward «Ground War»-modusen for første gong på fleire år, som samlar ein drøss med spelarar på same kart. Denne gongen er det 32 mot 32, slik som i Battlefield.

Klipp og lim

Både i fjor og i forfjor, skreiv eg kommentarar om at Call of Duty blant anna må få tilbake dei store kampane, på dei små, kaotiske karta. Det var kjernen av den ikkje-modda opplevinga i alle spela fram til Black Ops, og bydde på haugevis av moro.

Så då «Ground War» plutseleg var på plass igjen, var eg òg på plass. Men dette er ikkje Call of Duty sin «Ground War»-modus lengre. Dette er Conquest. Det er Battlefield.

Som er greitt nok. Men viss eg vil spele Battlefield, så speler eg heller Battlefield.

Nye Call of Duty hentar for mykje frå konkurrentane, og det går litt vel mykje utover identiteten. I fjor var det Battle Royale, i år Conquest. Kan me vente ein XCOM-modus neste år?
Mikkjell Lønning/Gamer.no
Vis mer

I det du opnar opp «Ground War» no, blir du møtt med eit stort kart og ein drøss med flagg-punkt som skal fangast. APC-køyretøy susar rundt på slagmarka og peprar deg full med kuler, og helikopter fyller opp himmelen.

Mykje av dette bryt klart med designfilosofien til Call of Duty.

Sjølv med ein ny spelmotor, fungerer Call of Duty best på små kart. Våpenarsenalet er mest moro å bruke når ein får flanke rundt fiendar, og kjempe på kloss hald. «Quickscoping» med skarpskyttarrifler og «dropshotting» er irriterande, men det òg det som er Call of Duty. Det kan godt aule med fiendar over alt òg. Det skal vere kaos. Ein skal måtte irritere seg over å bli skoten i ryggen av og til, av å spawne på ein granat og få litt lyst til å knuse tastaturet til fillebitar.

Les også
Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare

Identiteten viskast vekk

«Ground War» slik det er no, er gøy. Det skal eg ikkje nekte. Og det er heller ikkje slik at desse irritasjonsmomenta over er borte. Dei er framleis så til dei grader til stades.

Sjølv på eit såpass stort kart, går det kjapt. Dei av oss som er litt drivne i serien vil utvilsamt plukke kills i alle retningar, og ha det moro. Spawn-systemet er søppel av ei anna verd, men slik har det alltid vore i desse spela.

Modusen har framleis preg av å vere Call of Duty, for ting skjer kjappare her enn i Battlefield, men resultatet er likevel ein litt sånn rar mellomting. Her burde særpreget til spelserien kome fram meir tydeleg. No verkar det meir som ein klossete imitasjon av Conquest, enn noko som Call of Duty kan stå for sjølv. Det minner litt om «War»-modusen frå Call of Duty: WWII, som aldri slo heilt an.

Har Activision eigentleg noko interesse av at spela deira overlever i meir enn eitt år?
Mikkjell Lønning/Gamer.no
Vis mer

I vanleg «Team Deathmatch», «Domination» og «Headquarters» ser me framleis at ting er som før, men sjølv her er det teikn til at dei hentar frå både den eine og den andre. Me kan sjå nokre hint av Rainbow Six Siege i handteringa av våpena, og dei har henta korleis du opnar dører frå Battlefield. Det er nesten så eg blir skuffa når eg merkar at eg ikkje kan sprenge vegger og tak, for det er som om eg forventar at det skal funke slik no. Spelet er blitt litt sånn Battlefield med grafikkinnstillingane på medium.

Om det er negativt at identiteten til Call of Duty er i endring, er eit anna spørsmål. Det seier seg sjølv at dei må krydre til opplevinga etter kvart. Dette er trass alt den 16. runden for spela. Men akkurat no syns eg Call of Duty finn seg på ein litt merkeleg stad. Kanskje er dei i ferd med å finne den rette vegen å gå, men sit litt fast i vegkrysset. Dette kjenst nemleg ut som ein smeltedigel av ulike spel.

Pengar framfor alt

Det er heller ikkje til å skyve under teppet at Call of Duty ikkje er eit nemneverdig seriøst skytespel lengre. Dette blir ikkje noko e-sport igjen på PC, slik det var før 2010. Serien har alltid vore arkade-alternativet til Battlefield, men dei gamle spela var likevel ganske beinharde greier. No er spela heller blitt reindyrka underhaldning. Kanskje er det like greitt.

Eg har ein mistanke om at strategien til Activision no, er å la spela skal gå i ein syklus av ulike typar opplevingar. Infinity Ward og Sledgehammer gir oss «boots on the ground»-opplegget, mens Treyarch gir oss Black Ops-opplevinga.

Activision har neppe interesse av at spela lever meir enn i eitt år. Dei vil heller selje nye utgåver av spelet, til neste haust. Slik kan dei hanke inn på både mikrotransaksjonar og nye sal på same tid, i ein evig runddans. Difor kjem me aldri til å sjå noko til den klassiske Call of Duty-opplevinga igjen. Då må ein over til spel som Battalion 1944 – eit spel som har visna vekk i periferien.

Call of Duty, slik det var i dei gode, gamle dagane, er tapt. Det betyr ingen moddeverktøy, ingen skikkeleg konkurransemodus før langt uti spelets liv – slik som skjedde med dei to førre spela, og ingen servernettlesar med det første. Funksjonar som me ventar skal vere der frå start, blir nytta taktisk for å lokke spelarane tilbake når me hoppar over på andre spel, i staden.

Pengane styrer. Det er trist, men slik er realiteten her. Eg trur Activision veit godt kva som skal til for å lage eit spel som held det gåande nett like lenge som Overwatch eller Rainbow Six Siege. Dei har berre ikkje noko interesse av det.

LES OGÅ: Sniktitt på Call of Duty: Modern Warfare »

Ledige stillinger
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (49)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
5 år siden

Er nok Ground war som er grunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe dette spillet.. Så er det nok også det du skriver om livstid. Dersom dette bare varer i et år hva er poenget? Battlefield kan jeg spille i mange år fram i tid uten problemer. Jeg spiller jeg enda Battlefield 1 og 4. 

Comma Chameleon
5 år siden

Er nok Ground war som er grunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe dette spillet.. Så er det nok også det du skriver om livstid. Dersom dette bare varer i et år hva er poenget? Battlefield kan jeg spille i mange år fram i tid uten problemer. Jeg spiller jeg enda Battlefield 1 og 4. 

Å kjøpe et CoD for å spille det i mer enn 1 år er som regel håpløst uansett. De er ikke laget for å spilles noe særlig lengre, selv om noen gjør det. Oddsen for at du kan spille i 2+ år er dog større nå siden det inkluderer crossplay og da har du større spillerbase å matches mot.

 

Og jeg er egentlig litt uenig i at dette er for mye Battlefield. Ground War klarer fortsatt ikke å levere det Battlefield kan. Det føles ut som "Grand Domination" eller hva man skal kalle det

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
5 år siden

Å kjøpe et CoD for å spille det i mer enn 1 år er som regel håpløst uansett. De er ikke laget for å spilles noe særlig lengre, selv om noen gjør det. Oddsen for at du kan spille i 2+ år er dog større nå siden det inkluderer crossplay og da har du større spillerbase å matches mot.

 

Og jeg er egentlig litt uenig i at dette er for mye Battlefield. Ground War klarer fortsatt ikke å levere det Battlefield kan. Det føles ut som "Grand Domination" eller hva man skal kalle det

 

Er en grunn til at jeg ikke har kjøpt noe COD siden MW2. 

barezell
5 år siden

Testa Beta og ble ikke veldig imponert. Som alltid er det helt ok skytespill moro, men det tar ikke veldig mange rundene å gå lei.

Syntes dette spillet ble markedsført som noe nytt. et litt annerledes COD, men imo er det akkurat samme spillet som BO3, bare med mer recoil på våpen og kortere TTK. Fristet mer å plukke opp BFV igjen en å kjøpe dette.

 

 

edit: BO4 selvsalgt. 

Comma Chameleon
5 år siden

Er en grunn til at jeg ikke har kjøpt noe COD siden MW2. 

 

Har kjøpt og spilt Black Ops 1, 2 og 3 og synes BO1 og BO2 var bedre enn MW2. Kanonbra spill.

 

Testa Beta og ble ikke veldig imponert. Som alltid er det helt ok skytespill moro, men det tar ikke veldig mange rundene å gå lei.

 

Syntes dette spillet ble markedsført som noe nytt. et litt annerledes COD, men imo er det akkurat samme spillet som BO3, bare med mer recoil på våpen og kortere TTK. Fristet mer å plukke opp BFV igjen en å kjøpe dette.

 

BO3 hadde jo jetpacks, wallrunning og andre futuristiske gadgets og et enda høyere tempo enn det som er nå. Dette er satt mer i nåtiden og føles mye mer realistisk ut selv om det er arcade-shooter. Ja det er fortsatt CoD, men føler de har gjort mye bra. I tillegg til at de har Ground War, 2v2 (min favoritt) og NGV der du kjemper i mørket med night vision goggles. Dette er vel den største endringen på CoD på en del år, om man ser bort i fra WWII som jeg aldri orket å prøve engang og er mer som et sidesteg. 

 

Den verste endringen de har gjort nå er killstreaks i stedet for scorestreaks. Det er absolutt null fordeler ved å gå etter flagg nå, ingen fordeler. Kills er alt som teller.

Siste fra forsiden