De færreste lar seg overraske av at det nyeste Call of Duty-spillet har gjort det bra etter slippet, men nå meldes det om imponerende tall for det etterlengtede skytespillet.
Ifølge Activision har Call of Duty: Black Ops satt ny rekord som den mest innbringende lanseringen av et medieprodukt noensinne i underholdningsbransjen, med en inntjening på brukbare 650 millioner dollar på verdensbasis i løpet av de første fem dagene.
Dermed er utgiverens forrige rekord, Modern Warfare 2-lanseringen, slått med cirka 100 millioner dollar.
Populariteten merkes selvsagt også hos butikkene, og både Amazon.com og Gamestop skal ha opplevd den hittil største etterspørselen etter en en spilltittel noensinne.
Xbox Live slapp heller ikke unna, og ifølge Microsoft ble over 5,9 millioner multiplayer-timer registrert før lanseringsdagen var omme, noe som er ny rekord for tjenesten. Over 2,6 millioner unike brukere spilte spillet i løpet av én dag den 9. november, og dette slår også alle tidligere tall.
Les også:Anmeldelse: Call of Duty: Black Ops
Les også:Black Ops med tekniske problemer
Les også:Black Ops for brutalt for japanerne
(Kilde: Pressemelding)