Den siste innspurten før spill skal være ferdige blir omtalt som «crunch time». Dette er tid hvor alle i teamet setter alt annet til side for å få alt klart til lansering.
I et intervju med GameTrailers (via Develop) forteller filmsekvensanimatør Josh Scheer om innspurtstiden til Uncharted 3.
– Det var temmelig brutalt denne gangen, sier han og fortsetter:
– For all del, det er alltid en innspurt hvor folk må gjøre en ekstra innsats. Men denne gangen var det verre, på grunn av omfanget og ambisjonene vi hadde. Selv etter at vi kortet ned noe og kuttet vekk andre ting så var det fremdeles utrolig mye å gjøre på den tiden vi hadde til rådighet.
Ifølge produsent Justin Richmond ble utviklingen ytterligere mer komplisert fordi de ønsket å inkludere enda flere språk enn de tidligere har gjort, noe som førte til ekstra arbeid både med oversettelse av replikker og tekst.
Uncharted 3: Drake's Deception ble nylig belønnet med en knallsterk 9 av 10 her hos Gamer.no. I anmeldelsen skrev vi blant annet følgende:
«Utvikleren har rett og slett gjort det aller meste riktig i Uncharted 3: Drake’s Deception. At dette er et av årets største spill, er det ingen tvil om.»
Spillet er ute i butikkene i dag.
Les også: L.A. Noire-studio i hardt vær