Brothers in Arms 2: Earned in Blood fortsetter i akkurat samme sporet som forgjengeren, men takket være imponerende kunstig intelligens føles det hele langt mer dynamisk og realistisk enn det gjorde i originalen. Fienden utnytter seg av spillerens tabber og prøver å omringe spillerens gruppe. I tillegg beveger de seg hele tiden i forhold til dine bevegelser for å holde seg i skjul.
Gruppen din vil tolke ordrene dine på en fornuftig måte, og de er dessuten veldig effektive i kamp, så lenge de får gode ordre. Historien denne gangen foregår både før, under og etter hendelsene i originalspillet, og du får oppleve det som skjedde i originalen fra et annet synspunkt. Du spiller Hartsock, en av de viktigste kompanjongene til Baker, som du styrte i originalspillet.
I en 15 minutter lang video, forklarer Randy Pitchford og John Antal fra utviklerstudioet Gearbox hva som er nytt i Brothers in Arms 2, akkompagnert med gameplay fra spillet. De går også nærmere inn på hvordan den kunstige intelligensen er forbedret.
Videoen kan lastes ned her:
Brothers in Arms: Earned in Blood slippes på Xbox, PS2 og PC i løpet av årets siste kvartal. For mer informasjon om oppfølgeren, anbefaler vi en titt på vår sniktitt fra E3 2005.