Neste måned er det ett år siden vi fikk klikke oss gjennom første kapittel av Broken Age. Nå melder Double Fine i et blogginnlegg om at det todelte spillet får sin fortsettelse i begynnelsen av 2015. En dato er ikke spikket inn i primstaven ennå, men studioet forteller at produksjonen er godt på vei.
Det Tim Schafer-ledede studioet kan også melde om at det kommer til å ta en god del lenger tid å komme seg gjennom det neste kapittelet enn det første.
– Spilletiden for bare andre akt har vært på mellom 8 og 12 timer, gåtene virker å by på et godt vanskelighetsnivå, og det virker ikke som om vi må endre mye på noe som helst, forteller Greg Rice i innlegget, og sier at spilet nå er ferdig med alpha-fasen av utivklingen.
Ifølge Howlongtobeat.com flikket spillerne seg gjennom det første kapittelet på om lag 3 til 4 timer, så det andre kapittelet blir altså mer enn dobbelt så langt.
Lang vei mot utgivelse
Broken Age begynte sin ferd mot utgivelse som et vagt definert Kickstarter-prosjekt i 2012. Alt Tim Schafer og gjengen sa den gang var at de ville lage et pek-og-klikk-spill inspirert av LucasArts gullalder på nittitallet.
Da de valgte å dele opp spillet sommeren 2013 syntes mange det var uheldig å be om mer penger etter å ha lovet et fullverdig produkt tidligere. Særlig mye pepper fikk utsagnet om at spillet ikke kunne bli helt ferdig med det da skisserte budsjettet. Double Fine mente på sin side at de med dette leverte mer enn de lovet, og at de derfor måtte se etter andre inntektskilder enn Kickstarter-midlene.
Da vi tittet på det første kapittelet merket vi oss at den todelte strukturen kunne by på problemer. Les vårt førsteintrykk av Broken Age »