Utviklingen av den svært avanserte grafikkmotoren Reality Engine ble lagt på hyllen da konkurrerende Epic Games kjøpte rettighetene til motoren, tilsynelatende fordi de så den som en trussel mot deres egen spillmotor, Unreal Engine. De Reality-baserte spillene som var under utvikling kommer imidlertid ikke til å påvirkes av dette, og nå har Artificial Studios og Immersion Software & Graphics kunngjort Monster Madness, til PC og Xbox 360.
I Monster Madness forlater foreldrene til Zack, Carrie, Andy og Jennifer byen, og ungdommene bestemmer seg for å ha fest. Dessverre er det gjerne slik at når en har fest hjemme alene, dukker det opp uinviterte gjester, og ofte kan disse være både ubehagelige og direkte ondsinnede. Som oftest er de imidlertid levende, noe en ikke kan si om de som banker på døren i akkurat dette tilfellet. Våre fire helter får nemlig besøk av både zombier og annet monsterpakk, og den eneste fornuftige løsningen på dette illeluktende problemet er å finne frem pumpehagle og maskingevær.
Gameplayet i Monster Madness minner om litt om det vi finner i eldre arkadespill, og den eksplosive handlingen sees ovenfra. Spillet støtter kooperativt spill for opp til fire spillere samtidig, og kommer blant annet med muligheter for å skreddersy dine egne våpen. I tillegg kan du kjøre (og bygge opp) kjøretøy og leke deg med avansert fysikk. Målet er naturligvis å redde den zombie-infiserte byen, og du må kjempe deg gjennom fem unike spillmiljøer (som "Suburban Nightmare", "High School Hell" og "The Shopping Maul") for å lykkes.
Grafikkmessig kommer spillet med alle de tingene en forventer av et spill med en såpass avansert grafikkmotor, inkludert Shader Model 3.0, Dynamic Range Rendering og fullstendig dynamisk lys og skygge. Spillet skal være ferdigutviklet første kvartal neste år, men noen utgiver er ikke funnet enda.