Dersom du har gått og håpet på at Blizzard vil vie Warcraft: Orcs & Humans og Warcraft II: Tides of Darkness litt oppmerksomhet, må du nok belage deg på skuffelse. Blizzard har nemlig gått ut og sagt at de ikke har noen planer om å pusse opp de to strategispillklassikerne.
Under et panel på BlizzCon sier selskapets medgrunnlegger, Frank Pearce, at spillene vil forbli urørte. Dette melder Eurogamer.
– Vi er så heldige at vi besitter alt av den originale kildekoden, og alt av spillressurser fra alle våre gamle spill. Men det viser seg at det faktisk er veldig vanskelig å sette seg inn i det stoffet, låse det opp og finne ut hvordan det virker. Fordi vi er gamle, fordi vi har glemt, forteller Pierce i en paneldebatt på spørsmål fra en fan.
Ingen planer – for nå
Interessant nok forteller han at Blizzard hadde en dedikert gruppe utviklere på et slikt prosjekt, som gravde frem Warcraft-kodebasen og ressursene, som fikk spillet til å kjøre i et vindu. Da Pierce skulle spille det fant han dog fort ut at alt ikke var bedre før.
– Warcraft: Orcs & Humans var bra for sin tid. Jeg lover deg, i dagens verden, med dagens standarder, er det rett og slett ikke så gøy lenger. Vi har begrenset med ressurser for alt vi ønsker å gjøre. Vi vil mye heller skape fantastisk innhold til World of Warcraft for dere, eller for Overwatch, eller evaluere hvordan et kommende prosjekt skal ledes, og bruke tiden vår på dette i stedet for å gå tilbake og grave frem disse fossilene, sier han.
Pireces kollega påpeker likevel at det ikke betyr at Blizzard aldri kommer til å bruke tid på et oppussingsprosjekt av de to spillene.
Warcraft: Orcs & Humans ble sluppet i 1995, og etablerte seg kjapt som en bauta i strategisjangeren. Oppfølgeren Warcraft II: Tides of Darkness kom allerede året etter.
Et annet gammelt Blizzard-spill får derimot litt kjærlighet fra selskapet.
Blizzard gjenskaper Diablo 1 i Diablo 3 »